Sökning: "People Equity"

Visar resultat 6 - 10 av 175 uppsatser innehållade orden People Equity.

  1. 6. Produktlivscykeln på en digital marknad

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Elliot Setterberg; Oliver Thor; [2023]
    Nyckelord :Produktlivscykeln; Produktlansering; Produkt cannibalism; After sale services; Brand equity; Ansoff matrisen; Dataspel;

    Sammanfattning : Att ha en framgångsrik produkt som fortsätter att växa på dagens marknad är komplext. På grund av det stora antalet marknadsföringsstrategier som är tillgängliga för företag som verkar på en global marknad. LÄS MER

  2. 7. Främjande av engagemang och medvetenhet kring aktieinvestering : En studie om den digitala plattformens roll i att främja kunskap om aktiemarknaden bland unga vuxna

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Annie Dang; Nora Gullberg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Saving has always been of significant importance for several reasons. One of the reasons is coping with financial difficulties in the event of illness or unemployment. Stock investment provides an alternative to keeping the money in a savings account, and one of the most attractive benefits is the possibility of higher returns [1]. LÄS MER

  3. 8. Gender-based Motivations for Usage and Avoidance of Shared Micro-mobility during Night-time in Stockholm, Sweden

    Master-uppsats, KTH/Transportplanering

    Författare :HENRY YITZHAK ACOSTA-CARRASCAL; [2023]
    Nyckelord :shared micro-mobility; e-scooters; e-bikes; gender equity; nighttime commuting;

    Sammanfattning : This thesis explores the intersection of shared micro-mobility services and genderwith a focus on the nighttime in Stockholm, Sweden. Research has found agender gap in user characteristics, with safety, affordability, and vehicle qualityaffection adoption. LÄS MER

  4. 9. Are Influencers the Next Brand-Building Tool? : A Qualitative Study on How Influencer Marketing Affects Customer-Based Brand Equity

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Klara Brännström; Sandra Elstig; [2023]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Customer-Based Brand Equity;

    Sammanfattning : Given the rise of social media and the growing importance of influencers on consumer behavior, gaining an understanding of how influencers and the practice of influencer marketing impact the brand from the consumer's perspective is crucial. Additionally, a significant amount of companies compete for consumers' attention in today's market. LÄS MER

  5. 10. Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hannes Lindvert Elmefur; Philip Stoldt; Hugo Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskriser; Krishantering; Krishanteringsstrategier; Varumärkeskapital; Förberedelser; Ansvar; Transparens; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering Nyckelord: Varumärkeskriser, Krishantering, Krishanteringsstrategier, Varumärkeskapital, Förberedelser, Ansvar, Transparens Problem: Varumärkeskriser uppstår idag oftare än någonsin tidigare. Risken för allvarliga konsekvenser ökar ifall den krisande organisationen är dåligt förberedd och krishanteringen är undermålig. LÄS MER