Sökning: "Per Wahlström"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Per Wahlström.
1. I Don’t Need Permission,Make My Own Decisions : Hur BI används som beslutsstöd inom svenska SMEs
Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Background and Problem Statement: Effective decision-making based on accurate information iscritical to the survival of organizations. New tools have for many decades been developed to improvedecision-making within organizations, but increasingly dynamic and complex business environmentscontinue to create a need for better data and tools for organizations to be able to make faster and moreprecise decisions. LÄS MER
2. Alternativkostnader i hälso- och sjukvården : En studie för att identifiera och utreda vad som väljs bort
Master-uppsats, Linköpings universitet/Nationalekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Svensk hälso- och sjukvård är en verksamhet som till största del är finansierad av skatteintäkter och omsätter varje år flera 100 mdkr. Trots stor budget sker det prioriteringar som innebär att någonting väljs bort till förmån för något annat. LÄS MER
3. Ruttplanering - Fallstudie Myrorna
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis aims to use route planning and optimization to improve a company’s logistic solution and functions. The company is called Myrorna Sverige and is a charity organisation with their own fleet of vehicles. Myrorna is owned by the Swedish Salvation Army. LÄS MER
4. En undersökning om hur ett företag arbetar för att minska luckan mellan Brand Promise och Brand Delivery
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Ett varumärke är bra för kunden på många olika sätt, först och främst så talar varumärket om ursprunget eller tillverkaren av produkten eller tjänsten, men det allra viktigaste som varumärket gör för kunden är att det ger kunden särskild mening och någonting som kunden förhoppningsvis kan identifiera sig med. Om kunden har information om varumärket så behöver han/hon inte leta så mycket efter information om varumärket vilket är bra ur ett ekonomiskt perspektiv då sökkostnaden blir låg. LÄS MER
5. Sediment Requirements for Freshwater Pearl Mussel (Margaritifera margaritifera) Recruitment : Sedimentkraven för Rekrytering hos Flodpärlmussla (Margaritifera margaritifera)
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för natur och miljöSammanfattning : Abstract The sediment requirements for freshwater pearl mussel (Margaritifera margaritifera) recruitment, in 18 rivers in the counties of Västra Götaland, Örebro, Värmland and Västmanland in Sweden, were investigated. The top 4 cm of sediment in the rivers was analysed in terms of size, distribution and organic compound within the fine sediment. LÄS MER