Sökning: "Plattforms"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade ordet Plattforms.

  1. 1. TIKTOK: EN PRODUKT AV GENERATION Z - En kvalitativ studie som utreder hur och varför Sveriges Generation Z använder Tiktok.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emelie Lindberg; [2023-03-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Generation Z; Gen Z; medieanvändning; uses gratifications theory; MAIN-model; new media;

    Sammanfattning : Executive summary We are constantly online in this new digital world, always reachable through numeral devises and plattforms. For older generations there has taken some time to adjust, but for one generation this constant connectivity is as normal as breathing. LÄS MER

  2. 2. “Judge my Spotify” : A user-centred design study exploring content creator mindsets, behaviours and motivations for music sharing on TikTok

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adrian Bucka; [2023]
    Nyckelord :Content Analysis; Semi-structured Interviews; Motivation for Music Sharing; Content Creator Mindsets; Design Implications for Music Sharing on TikTok;

    Sammanfattning : The rise of TikTok has revolutionised our interaction with music on social media, altering how we discover and share songs. Artists recognise TikTok's potential as a launchpad for their careers, while music streaming platforms have embraced user-generated content and introduced features for incorporating music into online sharing. LÄS MER

  3. 3. Att lägga pussel utan alla bitar : En rättslig analys om svårigheterna i att definera en relevant produktmarknad för onlineplattformar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Carl Malmquist; [2022]
    Nyckelord :Marknadsdefinition; relevant marknad; onlineplattformar; SSNIP-test; konkurrensrätt; artikel 102 FEUF; art 102 FEUF; missbruk av dominerade ställning;

    Sammanfattning : Den digitala ekonomin har medfört tillämpningssvårigheter för flera delar av den europe- iska konkurrensrätten, vilket inte minst gäller definitionen av en relevant produktmarknad. Marknadsdefinitionen skapar en ram för den konkurrensrättsliga analysen genom att identifiera dominanta marknadsaktörer. LÄS MER

  4. 4. Betydelsen av user onboarding : En studie om user onboardings betydelse för en SaaS-produkts användbarhet och learnability

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Natalie Silva-Kihlén; [2022]
    Nyckelord :User onboarding; usability; learnability; saas-products; user experience;

    Sammanfattning : User onboarding är ett grundläggande element för SaaS-företag och onlinetjänster som vill öka sin kundkrets och att sedermera bibehålla den, då detta påvisar en plattforms värde på ett omedelbart sätt samt bevarar nya kunders engagemang. Syftet med denna studie var att undersöka vad user onboarding i form av en interaktiv produktguide har för påverkan på en SaaS-produkts användbarhet och learnability, med en förhoppning om att bidra till en ökning i dessa. LÄS MER

  5. 5. Undervisningens mångfald : En litteraturstudie av fem olika historiedidaktiska böcker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Jonathan Winding; [2022]
    Nyckelord :Historiedidaktik;

    Sammanfattning : For many years, teachers and researchers have searched for the most effective way of teaching to increase the learning for the students parts. No matter wich teory, model, content etcetra, there will always be someone who either critize or honour your way of teaching. LÄS MER