Sökning: "Roger Long"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Roger Long.
1. The megaliths of Bohuslän in a south Scandinavian context
Master-uppsats,Sammanfattning : The transformation from a hunter/gatherer population to a farming society in southern Scandinavia is a process of only 300-400 years, primarily from around 4000 BC to around 3700 BC. Farming is then established in most of southern Scandinavia. LÄS MER
2. Mekanisk blandsådd i Bergslagen – en jämförelse mellan tall och gran
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Som examensarbete på skogsmästarprogrammet har en studie genomförts som syftar till att göra en uppföljning på ett antal av Sveaskogs skogssådder. Trakterna som inventerades gällande återbeskogning var geografiskt spridda runt Skinnskatteberg och sådda åren 2018, 2019 och 2020. LÄS MER
3. Att komma nära på avstånd. En kvalitativ intervjustudie om skolkuratorers upplevelser av relationsskapande under covid-19
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to examine school counselors’ experiences of relationship building with students in online counseling during the covid-19 pandemic. The method chosen for this study was qualitative interviews with six school counselors from different municipalities. LÄS MER
4. Transformationsmetoder : En fallstudie över ett detaljplanerat område i När socken
M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för miljö- och livsvetenskaper (from 2013)Sammanfattning : Region Gotland har påbörjat digitalisering av samhällsbyggnadsprocessen där kvalitetssäkring av digitala fastighetsgränser ingår. Rapporten tar upp teori, metod, resultat och analys av transformationsmetoder.En del av arbetet går ut på att ta fram lämpliga transformationsmetoder för ej återfunna gränsmarkeringar. LÄS MER
5. Datorspelandets funktion för studenter : En kvantitativ studie om datorspelsvanor bland universitetsstudenter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to examine students gaming habits and what function playing computer games fulfil for students. The study was conducted with the help of a survey methodology and was sent to 500 students at Lunds university. The students got selected via an unbound random selection. 52 participants answered the survey. LÄS MER