Sökning: "SAMR"
Visar resultat 31 - 35 av 48 uppsatser innehållade ordet SAMR.
31. IKT i So-undervisningen : En kvalitativ studie om IKT i de samhällsorienterade ämnena i årskurs F-3
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : I denna kvalitativa studie undersöker vi hur några lågstadielärare använder IKT i samhällsorienterade ämnen och vilken uppfattning de har om IKT i So-undervisningen. Empirin samlades in med hjälp av semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
32. Lärplattans användning i matematikundervisningen på lågstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Dagens samhälle blir allt mer digitaliserat vilket gör att skolan måste utvecklas i takt med samhället. Därför blir det intressant för oss som blivande lärare att undersöka hur lärare använder digitala verktyg i sin matematikundervisning. LÄS MER
33. Digitala verktyg och undervisning i samhällskunskap
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Dagens samhälle präglas allt mer av digitalisering och olika digitala verktyg används inommånga av samhällets områden, däribland skolan. Det har blivit allt vanligare med satsningar på1:1, en dator till varje elev, inte minst på svenska gymnasieskolor. LÄS MER
34. Specialpedagogik, med datorn som verktyg : en möjlighet tilll ökat elevengagemang för skolarbetet
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med detta arbete är att belysa hur datorprogrammet OneNote kan användas för att stimulera elevers engagemang för skolarbetet. Hur kan OneNote användas som ett alternativt specialpedagogiskt utbildningsprogram? Vad säger den senaste forskningen om datorn som verktyg i skolan och i specialundervisningen? I studiens teoretiska ramverk används forskaren Puentedura SAMR-modell för att analysera en arbetsmodell utvecklad i OneNote. LÄS MER
35. IKT-användning bland lärare på gymnasiet : En studie av hur ett kollegium i en mellanstor svensk stad använder sig av IKT i undervisningen samt deras syn på dess inverkan på elevernas lärande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : ICT is a part of our everyday experience where ever we are, at home, at work and also at school. ICT-equipment for millions of kronor is handed out to our pupils every year. It has become a huge part of the Swedish education system and it is up to us teachers to incorporate it in the education. LÄS MER