Sökning: "SAS AB"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade orden SAS AB.

  1. 6. Hållbarhetsredovisning : En studie av hur statliga företag efterföljer GRI:s senaste riktlinjer G3

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Asuman Köylüoglu; Menekse Yigin; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens samhälle ställs allt mer krav på att företagen ska ta ett större ansvar när det gäller sociala och miljömässiga frågor istället för att enbart fokusera på de ekonomiska aspekterna. Den 1 januari 2008 kom lagkravet om att statliga företagen ska upprätta en hållbarhetsredovisning enligt GRI:s riktlinjer. LÄS MER

  2. 7. Factors Affecting Success in Migration of Legacy Systems to Service-Oriented Architecture (SOA) - Shared Experiences from Five Case Companies

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Negar Shahbaz; Maulahikmah Galinium; [2009]
    Nyckelord :migration; SOA; Legacy System; Successful migration; Success Factors; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Background: The term ‘legacy systems’ refers to existing Information Systems that have been deployed in the past and have been running critical business processes within an enterprise in its current IT architecture. Based on their important role, legacy systems are considered the heart of a company’s operating enterprise system and therefore are of significant business value to the company. LÄS MER

  3. 8. Contributions of Internal Branding Practices to Corporate Brand Success

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Marjam Malmberg; [2009]
    Nyckelord :Internal branding; Corporate brand success; Corporate branding; Human resource management;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how internal branding practices can contribute to successful corporate brand building. The thesis is based on a case study of the successful Swedish brands Saab AB, SAS Sverige and Skanska. LÄS MER

  4. 9. Vems är ansvaret? : En studie om Corporate Social Responsibility i svenska företag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Jenny Johansson; Maria Ygemar; [2009]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera varför och hur företag arbetar med CSR, samt hur detta arbete kan redovisas. Vi har gjort en kvalitativ undersökning med utgångspunkt i fyra företag i olika branscher, Trelleborg AB, Green Cargo, Vattenfall och SAS. LÄS MER

  5. 10. The Social Construction of Crisis: Constructed realities of employees at Scandinavian Airlines in they face of organizational change

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Abdul Al Mukit; Andrew Donham; [2008]
    Nyckelord :Social Construction; Scandinavian Airlines; SAS; Organizational Development; Change Management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Abstract Title: The Social Construction of Crisis: constructed realities of employees at Scandinavian Airlines as they face organizational change Seminar Date: 3 June 2008 Course: (BUSM18) Thesis Degree Project, Managing People, Knowledge and Change Authors: Andrew Donham and Abdul Al Mukit Advisor: Tony Huzzard Company: SAS Ground Service of SAS Group AB Five key words: Social Construction, Scandinavian Airlines, SAS, Organizational Development, Change Management Purpose: Explore the socially constructed reality found among employees of SGS at Malmö Airport with respect to the preparatory stage of Strategy 2011 Change Program Methodology: Abductive approach is taken following a postmodernist, poststructuralist meta-theoretical frame of reference Theoretical perspective: Social construction is explored as a process interconnecting discourse, understanding and identity. Empirical foundation: Empirical sources include internal corporate text communications as well as print media. LÄS MER