Sökning: "SAS AB"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden SAS AB.

  1. 16. SAS - en flygande beslutsgång

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Erik Haglund; Anders Hjerpe; [2004]
    Nyckelord :SAS; beslutsgång; synergieffekt; beslutsprocesser och rationalitet;

    Sammanfattning : A1146 Problem: De frågor som ställs är: Vilken slags beslutsgång och vilka beslutstyper det studerade företaget SAS har valt? Den klassiska rationella beslutsmodellen har fått utstå en viss kritik, men kan företag tillämpa modellen ändå? Vilka fördelar respektive nackdelar finns det om ett företag väljer att använda sig av en rationell beslutsgång? Syfte: Syftet med denna uppsats är att beskriva och analysera SAS koncernens beslutsgång. Det som avses med SAS:s beslutsgång är den förändringsprocess företaget använder för att förbättra och effektivisera sin verksamhet. LÄS MER

  2. 17. Lojalitetsprogrammet Eurobonus fall inom det svenska inrikesflyget

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Trafikflyghögskolan

    Författare :Markus Svensson; [2004]
    Nyckelord :inrikesflyg; SAS; konkurrensrätt; Eurobonus; Juridical science; Rättsvetenskap; juridik; Air transport technology; Lufttransportteknik; Law and Political Science; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Den 30:e september 1998 mottog Konkurrensverket ett klagomål ifrån Braathens Sverige AB, enligt vilket SAS (Scandinavian Airline System) anklagades för att på olika samverkans förfarande missbrukat sin dominerande ställning på den svenska inrikesflygmarknaden. Några veckor efter klagomålet från Braathens beslutade Konkurrensverket att avsluta klagomålsärendet och istället på eget initiativ pröva SAS förfarande. LÄS MER

  3. 18. Internal Branding - How to Make Employees Live the Brand

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Holmgren; Linda Schori; Malin Wingård; [2003]
    Nyckelord :Core Values; Corporate Brand; Implementation; Internal Branding; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : COMPANIES: Pågen AB, SAS Airline, Öresundskraft AB PURPOSE: The purpose of this master thesis was to investigate the phenomenon of internal branding, with the aim of creating a process model to be used as guidance by companies when implementing an internal branding strategy in the organisation. METHOD: To carry out our research, we performed a theoretical as well as an empirical study. LÄS MER