Sökning: "Samarbetsinlärning"
Visar resultat 11 - 15 av 20 uppsatser innehållade ordet Samarbetsinlärning.
11. En för alla och alla för en : En jämförande studie mellan traditionellt grupparbete och kooperativt lärande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : This is a comparative study between traditional group work and cooperative learning among 9 graders at a Swedish high school. The classes did an assignment that involved translating and then both students and teachers answered a questionnaire. LÄS MER
12. Samarbetsinlärning i praktiken : studenters erfarenheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Samhället har förändrats kraftigt sen införandet av folkskolan. Detta medför att andra kompetenser och förmågor efterfrågas. Även synen på utveckling och lärande har reformerats, vilket torde ha påverkat undervisningen. Trots detta dominerar den traditionella undervisningen. LÄS MER
13. Individuell bedömning i gruppen-ett omöjligt uppdrag?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : .... LÄS MER
14. Bara för att morsan sitter bredvid då måste man säga ja : Elevers uppfattning av särskilt stöd i grundskolan
Magister-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studier om elever i behov av särskilt stöd domineras av lärarperspektivet, få studier har ett elevperspektiv. Den här studiens syfte är att beskriva och förklara uppfattningar som elever i behov av särskilt stöd har av det särskilda stödet, vad det gäller vari problematiken ligger, stödåtgärdernas utformning generellt sett, det egna lärandet och på de specifika åtgärderna utvecklingssamtal och åtgärdsprogram. LÄS MER
15. Inkluderande undervisning
Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka likheter och skillnader i undervisningen som finns mellan en grundsärskoleklass och en grundskoleklass. Undersökningens metod är strukturerade observationer genomförda av två observatörer i en grundskoleklass och i en särskoleklass på samma skola. LÄS MER