Sökning: "Sandra Hammarstedt"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sandra Hammarstedt.

  1. 1. Vilket stöd behöver chefer i arbetet med den organisatoriska och sociala arbetsmiljön? : - En fenomenografisk studie

    Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Arbetshälsovetenskap

    Författare :Sandra Hammarstedt; [2020]
    Nyckelord :manager; support; organizational and social work environment; qualitative research; chefer; stöd; organisatorisk och social arbetsmiljö; kvalitativ forskning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Ohälsa kopplat till den organisatoriska och sociala arbetsmiljön är en av arbetsmarknadens största utmaningar. Inom arbetsmiljöområdet är den organisatoriska och sociala arbetsmiljön det område chefer tycker är svårast att arbeta med och tidigare forskning har visat ett behov av att kartlägga vilket stöd chefer behöver i frågan. LÄS MER

  2. 2. Arbetsplatsers behov av företagshälsovård ur ett chefsperspektiv : – Kan arbetsterapeuter möta behoven?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för rehabilitering

    Författare :Sandra Brunberg Hammarstedt; [2015]
    Nyckelord :Ill health; Interview study; Occupational balance; Occupational therapy; Working life; Aktivitetsbalans; Arbetsliv; Arbetsterapi; Intervjustudie; Ohälsa;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att beskriva hur chefer upplever sina arbetsplatsers behov av företagshälsovård, samt att utifrån detta försöka svara på om arbetsterapeuter kan möta dessa behov. Metod: En kvalitativ induktiv ansats antogs med öppna intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Musik som ett språkutvecklande verktyg med barn i förskoleåldern : ”Skogen skulle vara väldigt tyst om bara den bästa fågeln sjöng” 

    M1-uppsats, Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Caroline Hammarstedt; Sandra Ericsson- Medin; [2010]
    Nyckelord :musik; språkutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att studera vilken inverkan musiken kan ha på språkutveckling hos barn i förskoleåldern och att belysa fördelar med att använda sig av musik som en del av de vardagliga aktiviteterna och undervisningen. Vidare undersöks också pedagogers kunskap och trygghet i att använda sig av musik som språkutvecklande verktyg i förskolan och i förskoleklass. LÄS MER