Avancerad sökning
Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. The effect of humor styles on mate value and preferences in an online experiment
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Humor is likely to serve as signals of fitness in potential partners. Less is known about how different styles of humor affect partner attractiveness. This study aimed to test the attractiveness of the four different humor styles proposed by Martin et al. LÄS MER
2. AM I FUNNY NOW? : The Neurological Basis of Humor Styles
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskapSammanfattning : The present thesis will provide an overview of how the four humor styles, affiliative, self-enhancing, aggressive, and self-defeating humor, are connected to different brain areas. The thesis will also include an overview of how humor in general, and especially three factors of humor including, processing, appreciation, and comprehension is connected to different brain areas. LÄS MER
3. En jämförelse av mäns och kvinnors humorstilar, med hänsyn tagentill livstillfredsställelse. : En jämförelse gjord på manliga och kvinnliga studenter.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studierSammanfattning : Syftet med denna studie varatt jämföraom manliga och kvinnliga studenters humorstilar skiljer sig åt efter livstillfredsställelsen kontrollerats för. Humorstilarna som jämfördes kommer från mätinstrumentet HSQ och är uppdelade i två positiva humorstilar som anses gynnsamma för välmåendet och två negativa humorstilar som anses skadliga för det. LÄS MER
4. Humor i reklam : en studie i kulturella skillnader
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den ökade globaliseringen har resulterat i att många organisationer stiger in på denkonkurrenskraftiga internationella marknaden. Detta har influerat organisationer att spridaderas budskap globalt – oftast genom marknadsföring. LÄS MER