Sökning: "Sista-milen leverans"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Sista-milen leverans.

  1. 1. Digitala och tekniska lösningar inom sista mil-leveranser : En studie om hur leveransföretag kan bemöta konsumenters krav på sista mil-leveranser

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik; Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Josefine Sörbom; Adelaide Bjurlemark; [2020]
    Nyckelord :Last-mile delivery; E-commerce; E-logistics; New technology; Customer Satisfaction; Crowdsourcing; Sista-milen leverans; E-handel; E-logistik; Ny teknik; Kundnöjdhet; Crowdsourcing;

    Sammanfattning : E-commerce is in a growing phase where consumers are getting more aware, picky and comfortable when it comes to delivery of their packages. This case study investigates the requirements that consumers have regarding last-mile deliveries as well as various digital logistic solutions that may meet these requirements. LÄS MER

  2. 2. Applying Revenue Management to the Last Mile Delivery Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Peter Finnman; [2018]
    Nyckelord :Revenue Management; Last Mile Delivery; Machine Learning; Supervised Learning; Gaussian Process; Willingness-to-pay; Decision Tree; Dynamic Pricing; Operations Research; Revenue Management Information Flow; Intäktsoptimering; Sista Milen-leverans; Informationsflöden inom Intäktshantering; Maskininlärning; Övervakat Lärande; Gaussiska Processer; Betalningsvilja; Beslutsträd; Dynamisk Prissättning; Verksamhetsforskning;

    Sammanfattning : The understanding of what motivates a customer to pay more for a product or service has al-ways been a fundamental question in business. To the end of answering this question, revenue management is a business practice that revolves around using analytics to predict consumer behavior and willingness-to-pay. LÄS MER