Sökning: "Sparsely populated"

Visar resultat 1 - 5 av 118 uppsatser innehållade orden Sparsely populated.

  1. 1. Tv:n, konkurrensen och behoven. : En kvantitativ enkätstudie om motivationen till användning av SVT1, TV4, SVT Play och TV4 Play.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Julia Andersson; Sofia Ekros; [2024]
    Nyckelord :Linjär-tv; Streamingtjänster; SVT1; TV4; SVT Play; TV4 Play; Uses and gratification; Technology acceptance model;

    Sammanfattning : This study aimed to find out the primary need of individuals ages 25-39 have, when it comes to using SVT1, TV4, SVT Play and TV4 Play and to assess how easy and useful the tv-channels are for them. The target group was individuals between ages25-39 who lives in Sweden. 139 individuals replied to the online form. LÄS MER

  2. 2. The effect of the COVID-19 lockdown on the spatial ecology of moose in an area with high recreational activity

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Wildlife, Fish and Environmental Studies

    Författare :Maximilian Dörr; [2024]
    Nyckelord :Moose; Alces alces; habitat selection; tourism; human disturbance; activity; movement; speed; seasons; Covid-19; pandemic;

    Sammanfattning : In diverse landscapes, the coexistence of wildlife habitat requirements and human land use often leads to conflicts, posing challenges for sustainable species management. Recreational activities, especially in sparsely populated areas, frequently disturb wildlife behavior, necessitating a comprehensive assessment of anthropogenic impacts on habitats. LÄS MER

  3. 3. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Stadler; [2023]
    Nyckelord :place marketing; strategies; cooperation; unique selling points; USP; platsmarknadsföring; strategier; samverkan; unika konkurrensfördelar; USP;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER

  4. 4. Sisten släcker ljuset : En kvalitativ studie om orsaker till att unga vuxna väljer att lämna landsbygden

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Sara Pääjärvi; [2023]
    Nyckelord :Pajala kommun; glesbygd; urbanisering; unga vuxna;

    Sammanfattning : The expansion of cities has been going on for a long time and is the result of a longtime urbanization. Migration from sparsely populated areas is particulary common among young adults, which means that the dismantling of sparsely populated areas are reinforced by negative demographic changes. LÄS MER

  5. 5. Moving Beyond the Urban-Rural Dichotomy : Understanding New Energy Landscapes in the Urban Hinterlands through Embedded Community Perspectives in Southern Sápmi

    Master-uppsats, KTH/Skolan för arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)

    Författare :Wanda Käthe Krauss; [2023]
    Nyckelord :hinterlands; urban sustainability; new energy landscapes; green shift; indigenous knowledge; planetary urbanisation; urbana inlandet; urban hållbarhet; nya energilandskap; grön omställning; inhemsk kunskap; planetär urbanisering;

    Sammanfattning : In recent years, we have seen that global, national, and local governments have put sustainability goals on their agendas. Thus, at different levels and in different sectors, efforts are underway to promote a ‘green shift’, including the energy sector. LÄS MER