Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. ”Man är ju två i ett samtal” : En kvalitativ studie om förskollärares och specialpedagogersuppfattningar om kommunikation, samarbete och roller vid tidiga stödinsatser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Kerstin Trygg; [2023]
    Nyckelord :inkluderande lärmiljö; kommunikation; samarbete; samverkan; sociala roller; specialpedagogik; stödinsatser;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka samarbetet och kommunikationen mellan specialpedagoger och förskollärare vid tidiga stödinsatser. Särskilt fokus ligger på respondenternas erfarenheter av den kommunikation som förs, vilka faktorer som påverkar kommunikation och samarbete samt hur respektive profession uppfattar varandras roller. LÄS MER

  2. 2. Ordination: 150 milligram bildstöd : En studie om lärares erfarenheter och syn på handledning av specialpedagog

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Lisa Weeks; Simon Lindqvist; [2022]
    Nyckelord :Handledning; handleda; rådgivning; specialpedagog;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Lindqvist,Simon, Weeks,Lisa (2022). Ordination: 150milligram bildstöd. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  3. 3. Elevassistentens roll och samarbete med specialpedagogen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Lotta Nilsson; Maria Westerberg; [2022]
    Nyckelord :Elevassistenter; handledning; inkludering; kompetensutveckling; specialpedagogiska insatser;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Nilsson, Lotta och Westerberg, Maria (2022). Elevassistentens roll och samarbete med specialpedagogen. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Språklig sårbarhet i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Gustafsson; Sara Björnryd; [2022]
    Nyckelord :Lärmiljö; ordinarie förskola; specialpedagog; språkförskola; språklig sårbarhet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Björnryd, Sara och Gustafsson, Malin (2022). Språklig sårbarhet i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. För att skapa en relation behöver man bygga upp ett förtroende : En kvalitativ studie om relationers betydelse i specialpedagogens roll som handledare

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Loredana Tonnby; Liza Vennerqvist; [2021]
    Nyckelord :special educational coaching; relational pedagogy; relational competence; relational perspective; communication; cooperation; trust.; specialpedagogisk handledning; relationell pedagogik; relationskompetens; relationellt perspektiv; kommunikation; samarbete; förtroende;

    Sammanfattning : I denna studie undersöker vi specialpedagogers tankar kring relationers betydelse i deras roll som handledare för lärare. Vi utforskar även relationella faktorer som främjar ett bra samarbete med lärare. Vår teoretiska förankring är relationell pedagogik och studien tar utgångspunkt i såväl svensk som internationell forskning i ämnet. LÄS MER