Sökning: "Spel Mårtensson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Spel Mårtensson.

  1. 1. “I want to steal that car! -Oh no, just another impulse from a video game” : En kvantitativ enkätstudie om svenska tv-spelares upplevelse av Game Transfer Phenomena

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Andreas Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :Game Transfer Phenomena; cyberpsychology; ludology; video games; Game Transfer Phenomena; cyberpsykologi; ludologi; tv-spel;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om och hur svenska tv-spelare från olika Facebook-forum har upplevt Game Transfer Phenomena. GTP är ett fenomen där tv-spelens värld påverkar tv-spelarna efter att de slutat spela. Utifrån psykologen Angelica B. LÄS MER

  2. 2. Spelvanor hos elitutövare och spelreklamens påverkan : En undersökning för att belysa elitutövares spelvanor samt vilken påverkan spelreklam har 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Eddie Mårtensson; Jakob Wennerbäck; [2020]
    Nyckelord :Spelvanor; spelberoende; spelreklam; utövare; fotboll; handboll; ishockey;

    Sammanfattning : Spel är något som funnits sedan långt tillbaka och på senare tid går det att se hur populärt det har blivit, inte minst på spelreklamerna som florerar runt. Syftet med uppsatsen är att identifiera spelvanorna för elitutövare i Sveriges tre största idrotter, fotboll, ishockey och handboll, samt ta upp spelreklamens påverkan på dessa individer. LÄS MER

  3. 3. Ambiensljud och spelstilar : Ambiensers inverkan på spelstil i FPS-spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Vidar Mårtensson; [2018]
    Nyckelord :ambienser; spelstil; skräck; spänning; munterhet;

    Sammanfattning : Undersökningen som genomförts har avsett besvara om man med hjälp av ljudambienser kan uppmuntra spelare till att byta mellan och ändra spelstil i first person shooter-spel, beroende på vilken typ av ambiens som hörs. För att utföra studien har en spelbar prototyp skapats vilken innefattar tre olika ambienser förankrade i forskning kopplad till hur ljud påverkar människor. LÄS MER

  4. 4. Vikten av Ljud för Navigation i Virtuell Miljö : Orientering med Binaural ljudsimulering

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola

    Författare :Dennis Mårtensson; Jonatan Persson; Simon Sundberg; [2015]
    Nyckelord :​Game Orientation;  Navigation;  Binaural Sounddesign;  Audio Games;  AbES; ​Spelorientering;  Navigation;  Binaural ljuddesign;  Ljudspel;  AbES;

    Sammanfattning : Dagens digitala spel är oerhört komplexa produktioner som ofta kräver en multitud av  sofistikerade verktyg för att förverkligas. Ett intrikat nätverk av moderna lösningar där såväl  visuella som audiovisuella element samverkar för att frambringa fängslande och entusiasmerande  upplevelser är vad som gör dagens spelproduktioner, och ingen annan bransch har sett samma  raketutveckling som spelbranschen sedan dess begynnelse. LÄS MER

  5. 5. Piratkopiering - en oändlig historia?

    Kandidat-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionen

    Författare :Adam Akermark; Martin Svensson; [2006]
    Nyckelord :copyright; illegal copying; music companies; mp3; CD; copy-protection; peer-to-peer-networks; Mp3; CD; Kopieringsskydd; Fildelningstjänster; Upphovsrätt; Musikintressenter;

    Sammanfattning : Abstrakt (svenska) Bakgrund: Piratkopieringen bara ökar och ökar. Program-, spel- och musikbranschen har idag stora problem. En i stort sett okunnig användare kan fixa en nyutgiven skiva innan den nått butikerna på grund av piratkopieringen. LÄS MER