Sökning: "Sport Organisation"

Visar resultat 6 - 10 av 88 uppsatser innehållade orden Sport Organisation.

  1. 6. Kunskapsorientering : Vägval i kunskapsöverföring för evenemangsprojekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Cederwall; Oskar Forsberg; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management; knowledge transfer; knowledge; event project; projekt phases; sports events; Kunskapshantering; kunskapsöverföring; kunskap; evenemangsprojekt; projektfaser; idrottsevenemang;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to explore which methods are used for knowledge transfer between recurring event projects, in different physical locations. The study also examines the different roles the project organization and the permanent organization take in these processes. LÄS MER

  2. 7. Vem blir en padel-entreprenör? : En studie om hur entreprenörer identifierat padel som en affärsmöjlighet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Hampus Johansson; Jonathan Löfberg Elg; Jesper Axelsson; [2022]
    Nyckelord :identify a trend; finding business opportunities; personal entreprenuership; entreprenuer as a person; entreprenuerial alertness; trend or fad; effectuation.;

    Sammanfattning : Trender är ett fenomen som innebär en tydlig och stabil förändring av något på marknaden. Inom sportens värld finns det en trend som varit speciellt uppmärksammad och aktuell de senaste åren. LÄS MER

  3. 8. Customer engagement in Formula 1 : From an old man’s club to social media behemoth

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Egon Axelsson; Jakob Reinholdsson; [2022]
    Nyckelord :Customer engagement; Customer engagement marketing; Content analysis; Formula 1; Sports marketing; Marketing initiative; Customer engagement characteristics;

    Sammanfattning : Formula 1 is one of the worlds biggest sports, and in the recent years they as a sport has had one of the biggest upswing in the world in their viewership and activity on social media. Instagram has played a big part in this recent success and is the sporting organisations fastest growing social media. LÄS MER

  4. 9. Framtiden på dagordningen : En studie av föreningars upplevelse av Svenska fotbollförbundets föreningsutvecklingskoncept Diplomerad Förening

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Alexander Rudensten; [2022]
    Nyckelord :Föreningsutveckling; implementering; organisationsutveckling; idrottsförening; policyimplementering; Svenska fotbollförbundet; Diplomerad förening; idrott; ideell verksamhet;

    Sammanfattning : With basis in the Swedish Sport Federations strategic document Strategi 2025 the Swedish Football Association developed a concept called Diplomerad förening to offer a development concept for all football clubs. The concept is intended to contribute to a structure and a framework for clubs to work with their overall development and is the first of its kind. LÄS MER

  5. 10. Heartful partnership or just business? : Investigating corporations' reasoning and expected outcomes of sponsoring Swedish elite football teams.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Organisation, Ledarskap, Strategi och Entreprenörskap; Jönköping University/IHH, Företagsekonomi; Jönköping University/IHH, Centre for Innovation Systems, Entrepreneurship and Growth; Jönköping University/IHH, ESOL (Entrepreneurship, Strategy, Organization, Leadership)

    Författare :Jacob Bergengren; Oscar Knutsson; Jonatan Fredriksson; [2021]
    Nyckelord :sports marketing;

    Sammanfattning : Abstract Background: Marketing in the current era is more complex than before, companies need to be creative and utilize more marketing mediums in order to stand out and reach a greater audience. Many companies thus implement sponsoring activities connected to sports to reach a greater and more specific audience. LÄS MER