Sökning: "Marketing initiative"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden Marketing initiative.

  1. 1. Att vara eller icke vara jämställd. Vad är det för fråga? : Göteborg Film Festival ur ett feministiskt jämställdhetsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Anna Lehtonen; [2024]
    Nyckelord :Göteborg Film Festival; film festivals; gender studies; feminist theory; equality; representation; Göteborg Film Festival; filmfestivaler; genusteori; feministisk teori; jämställdhet; representation;

    Sammanfattning : This BA thesis studies Göteborg Film Festival from a feminist theoretical perspective. It examines how the festival responds to recent efforts of working towards gender equality in the film industry. LÄS MER

  2. 2. Inflytandet av Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur företag interagerar Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Viktor Gullbo; Jacob Person; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Brand identity; Consumer; Corporate Social Responsibility; Varumärkesidentitet; Konsument;

    Sammanfattning : CSR-aktiviteter har blivit ett allt vanligare initiativ av företag för att kunna påverka konsumenter samt differentiera utbudet av produkter. Det är dock sällan som konsumenter blint accepterar dessa initiativ som uppriktiga handlingar och belönar inte företagen i det direkta skedet. LÄS MER

  3. 3. A Case Study of Strategic Utilization of Brand Ambassadors, Storytelling and Framing Techniques in Cancerfondens's Campaign: Rosa Bandet 2022

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jenny Larsen; Astrid Johansson; [2023]
    Nyckelord :NPO; non-profit organization; framing; storytelling; brand ambassadors; Rosa Bandet; marketing strategy; strategic communication; online campaign; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis examines the strategic utilization of brand ambassadors, storytelling, and framing techniques by the nonprofit organization Cancerfonden’s campaign Rosa Bandet 2022. The study highlights the importance of understanding these techniques combined to further deepen the knowledge in the field of Strategic Communication. LÄS MER

  4. 4. Clearcut tourism : a framework for a forest regeneration initiative based on sustainable forestry and public participation involvement

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Tamara Hadházi; [2023]
    Nyckelord :sustainable forestry; landscape architecture; clearcutting; sustainable tourism; ecosystem-based forestry; single-tree selection; clearcut-tourism; sustainable business model; environmental psychology; environmental education; ecosystem services; detached tourism;

    Sammanfattning : Swedish forestry (and forestry in general) is a long-term investment that should last through generations. Some generations are only putting in the money to take care of it and not seeing much profit. Sometimes there is a point, where an individual landowner decides, it is time to get at least some income by clearcutting the forest. LÄS MER

  5. 5. Förordningsförslaget “AIA” - Kommissionens förslag till AI-förordningen i relation till AI-genererad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Ceyda Resneli; [2023]
    Nyckelord :AI; AI-förordningen; Artificiell intelligens; EU-rätt; EU; AI-marknadsföring; Law and Political Science;

    Sammanfattning : We live in a world where artificial intelligence is not beyond reach in science fiction-movies, but rather a part of our daily life. The technology is drastically developing and the world of law cannot follow. LÄS MER