Sökning: "Stefan Lind"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Stefan Lind.

  1. 1. Belönande Projekt eller Projektbelöningar? : En studie om projektovana medarbetares motivation i projekt

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakulteten

    Författare :Stefan Nilsson; Mattias Lind; [2011]
    Nyckelord :Motivation; Projects; Low project familiarity; Change; Change Management; Motivation; Projekt; Projektovana; Förändring; Change-management;

    Sammanfattning : Bakgrund: Vad skulle du säga om din chef en dag sa till dig att du skulle vara med i ett projekt? Skulle du tycka att det var roligt och se det som något positivt? Eller skulle du tvärtom inte alls vara intresserad av att var med? Projekt har under de senaste 20 åren varit en organisationsform som ökat i popularitet. Ett brett spektrum av företag använder projekt för att åstadkomma förändringar i sin organisation. LÄS MER

  2. 2. Pojkar och flickors uppfattning om idrott och hälsa - En studie av vad elever i år 9 anser att de lär sig och ska bedömas på i skolämnet idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Stefan Hagman; Niklas Lind; [2010]
    Nyckelord :Genus; Idrottsämnet; Lärande; Bedömning;

    Sammanfattning : En historisk tillbakablick på läroplaner visade att ämnet idrott och hälsa har förändrats över tid. I dagens idrott och hälsa ämne är det den ”manliga normen” som styr undervisningen. Detta kan påverka vad elever lär sig och blir bedömda på. LÄS MER

  3. 3. Key success factors : The internationalisation of Swedish fashion companies

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Stefan Lind; Jerry Knudsen; [2008]
    Nyckelord :Marketing; Branding; Country of Origin; Uppsala model; Internationalisation; Psychic distance; Fashion; Icons; Made in Country Brand Model; One- Person Decisions.;

    Sammanfattning : Background: The Swedish fashion market today quickly becomes too small, even for the new companies, and they are quick to take the step abroad and launch their internationalisation process. With a focus on the four Swed-ish fashion companies Filippa K, Acne Jeans, Nudie Jeans and Whyred, we have analysed how these representatives of the industry have interna-tionalised themselves. LÄS MER