Sökning: "Streamed"

Visar resultat 1 - 5 av 83 uppsatser innehållade ordet Streamed.

  1. 1. ”HAR JAG EN BOK I ÖRONEN KAN JAG GÅ HUR LÅNGT SOM HELST”. En kvalitativ studie om användares relation till ljudböcker jämfört med tryckta böcker

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Henrietta Lundkvist; [2024-03-06]
    Nyckelord :Digital konvergens; streaming; algoritmer; ljudböcker; plattformar; uses gratifications; affordances;

    Sammanfattning : Har jag en bok i öronen kan jag gå hur långt som helst, or If I have a book in my ears, I can walk as far as I want, is a qualitative study that explores users' relationship with streamed audiobooks, compared to books in printed format. The choice of topic is driven by the fact that digitalization has transformed literature as a medium and the book industry as an enterprise. LÄS MER

  2. 2. Subjective Tests for Quality of Experience in Streamed Virtual Reality Games

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Samuel Larsson; [2023]
    Nyckelord :Virtual; Reality; Gaming; Games; Streamed; Quality of Experience; Mean opinion score; streaming; Serious Sam VR; VR; Cloud gaming;

    Sammanfattning : VR gaming is an emerging market with relatively new technology when compared to PC and console gaming. Streamed VR gaming is when the VR game is being streamed from another device to the VR headset. LÄS MER

  3. 3. Investigation of How Real-Time Event Streams Can be Analysed and Utilised in Distributed Systems at BookBeat AB : Comparing the industry standard and custom implementations

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kalle Elmdahl; Hampus Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Event Stream Processing; Data Management; Distributed systems; Eventströmshantering; Data hantering; Distribuerade system;

    Sammanfattning : Today’s technology companies have large amounts of streamed data flowing through their distributed systems in real time. In order to optimise and understand the effectiveness of their systems, they need to measure and analyse the data without disturbances in business flows. One way of doing this is to make use of Event Stream Processing (ESP). LÄS MER

  4. 4. Evaluating Virtual Reality as a Medium for Usability Testing on Inflight Entertainment Applications

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Rasmus Andersson; Fredrik Voigt; [2023]
    Nyckelord :Virtual Reality; VR; Usability Evaluation; Usability Testing; UX; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This thesis aims to evaluate the feasibility of using virtual reality as a medium for usability testing. Usability testing has long been an important part of any iterative development process. Most usability testing is, however, done in a lab setting, outside the product's natural environment. LÄS MER

  5. 5. Uppgradering av inspelningslösning för strömmad video : Förbättring och utvärdering av videokvalitet för distansinspektion

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Olof Manneby; [2023]
    Nyckelord :Video conference; open-source; structural similarity; bit rate; Videokonferens; öppen källkod; strukturella likheter; bithastighet;

    Sammanfattning : Projektet som beskrivs i denna rapport utgör modifieringen av videokonferensprogrammet Jitsi Meet, där öppen källkod tillåter anpassning av tjänsten för videoinspelning. Den mottagna videoströmmen som utgör samtalet mellan två deltagare skall sparas till disk, för att sedan möjliggöra för utredning och analys av sessionens videokvalitet. LÄS MER