Sökning: "Structured action theory"

Visar resultat 11 - 15 av 317 uppsatser innehållade orden Structured action theory.

  1. 11. Using poverty simulations to teach about poverty - an action research study

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Lenka Čavojská; [2023-06-20]
    Nyckelord :Poverty; Poverty Simulation; Attitudes toward Poverty; Experiential Learning; Experiential Education; Experiential Learning Cycle; Critical approaches to Experiential Learning and Education; Action Research;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this research study was to investigate the effect of a poverty simulation activity on 9th-grade students’ understanding of poverty. Theory: This study´s theoretical framework was built on Dewey´s theory of Experiential Education, Kolb´s Experiential Learning Cycle, and various critical approaches toward Experiential Learning and Education. LÄS MER

  2. 12. Vem tar ansvar för Kim - 84 år med ett aktivt alkoholmissbruk? En kvalitativ studie om biståndshandläggares upplevelser av arbetet med äldre individer med alkoholmissbruk.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Adam Borhammar Wahlin; Susanna Renlund; [2023-01-25]
    Nyckelord :Elderly individuals; alcohol abuse; aid worker; room for action; cooperation; ageism;

    Sammanfattning : The aim of this study was to investigate the perceived conditions and experiences aid workers had of investigating needs and assessing interventions for the elderly (65+) with active alcohol abuse, as well as what their experiences of cooperation with other activities looked like. The experience in this qualitative study consisted of seven semi-structured interviews with aid officers from two municipalities in Västra Götaland municipality. LÄS MER

  3. 13. Garden-based learning in teacher education in Germany - A mixed-method study of teacher students´ and teacher educators´ views on garden-based education

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Lena Rothe; [2023-01-09]
    Nyckelord :garden-based learning; teacher education; food system education; case study; learning garden;

    Sammanfattning : Aim: This study focuses on achieving an in-depth understanding of teacher educators' and teacher students' perspectives on garden-based learning in the teacher education program in several universities in Germany. Theory: The theoretical framework is based on three theories. LÄS MER

  4. 14. “DET ÄR EN UTOPI ATT TRO ATT ALLA BARA ÄR PÅ TÅGET OCH SJUNGER JA TILL ALLTING.” En kvalitativ intervjustudie om socialchefers erfarenheter av konflikter mellan det politiska styret, verksamheten och externa aktörer.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Dominique Lussenburg; Jakob Ivarsson; [2023-01-02]
    Nyckelord :domänteori; förvaltning; konflikter; samverkan; tillitsbaserad styrning; domain theory; management; conflicts; cooperation; trust-based governance;

    Sammanfattning : Leading a social service organization can be a challenging task. Within social services administrations there are three levels whose widely different perspectives make communication and relationships within social services administrations difficult, as well as creating room for misunderstandings and disagreements. LÄS MER

  5. 15. ”Materialet är inte låst, det kan användas på många olika sätt” : Barns handlingsutrymme i inomhusmiljön på förskolan – ur förskolepersonals perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Amelie Andersson; Hanna Aldeborn; [2023]
    Nyckelord :Action space; Gibson’s affordance theory; indoor environment; preschool pedagogy; preschool staff; Handlingsutrymme; Gibsons affordance teori; inomhusmiljö; förskolepedagogik; förskolepersonal;

    Sammanfattning : Inomhusmiljön på förskolan är avgörande för barns lek, lärande och utveckling. Miljön påverkar hur individer interagerar med andra och bjuder in till olika typer av beteenden. Samtidigt blir barn sällan delaktiga och inkluderade i utformningen av miljön, utan miljön speglar i stället de vuxnas förväntningar och mål. LÄS MER