Sökning: "Strukturerad intensivundervisning i aritmetik"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Strukturerad intensivundervisning i aritmetik.

  1. 1. Taluppfattning, en grundsten i matematik : En experimentell interventionsstudie på Tier 2, inom talområdet 0 - 20

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Anne-Sofie Carlén; Maria Lackström Emmes; [2020]
    Nyckelord :RTI-respons to intervention; intensivundervisning; taluppfattning; explicit undervisning; CRA;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur en intervention, på Tier 2, genom explicit intensivundervisning påverkar elever i årskurs 4 kunskaper inom grundläggande taluppfattning och aritmetik inom talområdet 0 – 20 och om eventuell effekt kvarstår över tid. För att kunna besvara syftet genomfördes en experimentell studie. LÄS MER

  2. 2. Strukturerad intensivundervisning i aritmetik : - en studie med ett inkluderande perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Susanne Lantz; [2012]
    Nyckelord :inclusion; structured teaching; arithmetic; procedural fluency; intensive training; inkludering; strukturerad undervisning; aritmetik; automatisering; intensivundervisning;

    Sammanfattning : Specialundervisning och nivågruppering i matematik har inte så stor effekt (Bentley & Bentley, 2011; Giota & Emanuelsson, 2011) och vår skollag (2010:800) gör gällande att undervisningen ska ske inom klassens ram. Med detta som utgångspunkt designades denna studie. Studien genomfördes med 21 elever i år två under nitton lektioner. LÄS MER