Sökning: "Sustainable Consumption Behaviour"
Visar resultat 31 - 35 av 202 uppsatser innehållade orden Sustainable Consumption Behaviour.
31. Transformation towards sustainable energy production and consumption. : A study of path dependence and risk perceptions within the Swedish Energy Agency.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : When it comes to climate change, one of the most pressing challenges is energy production and consumption in society, from individuals to markets. From economic incentives, path dependence and risk perceptions of our society, actions and strategise need to become more adaptable towards change. LÄS MER
32. En grön studie om konsumentens ekologiska köpbeslut : En kvantitativ studie om faktorer som påverkar konsumentens köpbeslut gällande ekologiska produkter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : Klimatförändringar beskrivs som en av vår tids största utmaningar. Mänskligheten konsumerar för 1,6 planeter och i Sverige konsumeras det som att vi har tillgång till fyra planeter. Tidigare forskning visar på att medvetenheten kring problematiken har ökat, men där konsumentens kunskap och faktiska agerande inte går hand i hand. LÄS MER
33. Evaluating Environmental Consciousness Amongst Users of a Video Creation Service
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The increasing levels of comfort have caused an increased electricity consumption over the last couple of years, leading to an increase in carbon dioxide emissions. At the same time, the interest and awareness regarding sustainability and climate change is growing, imposing a pressure on companies to incorporate sustainable businessmodels in their business. LÄS MER
34. Is second-hand the silver bullet for sustainable fashion consumption?
Master-uppsats, Lunds universitet/Internationella miljöinstitutetSammanfattning : Within the circular economy, alternatives to fast-fashion include second-hand clothing consumption. The narratives surrounding second-hand clothing have shifted from the stigma of old, dirty, smelly clothing to trendy, sustainable, and bargain items. LÄS MER
35. E-handelskunders köpbeteenden : En kvantitativ studie om köpbeteenden och beslutsfattande i förhållande till hållbara leverans- och returalternativ
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institute for Urban Research (IUR)Sammanfattning : Det har under de senaste åren skett en signifikant e-handelstillväxt, inte minst till följd av den rådande Covid-19 pandemin, utan även eftersom kunder konsumerar sina produkter online i större omfattning än tidigare. Därtill har anpassningsförmågan hos ehandelsaktörer blivit allt viktigare, vilket synliggörs genom att fler e-handlare erbjuder sina kunder ett brett urval av leverantörer och leveransmetoder. LÄS MER