Sökning: "Swedish Curriculum 2011"
Visar resultat 1 - 5 av 208 uppsatser innehållade orden Swedish Curriculum 2011.
1. Samhällskunskapsämnets utveckling : En ämnesplansstudie i samhällskunskapsämnet med inriktning mot gymnasial nivå
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskapSammanfattning : This study focuses on Swedish social science education and the syllabus development over time. The study explores the social studies subject’s syllabus from 1965 to 2011; it aims to review the subject’s development in relation to the curriculum. LÄS MER
2. Teknikundervisningens bild av internet som system : Tematisk analys av läromedel för gymnasiekursen Teknik 1
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Teknik är nära sammanflätad med människan och internet med sin kraftfulla infrastruktur påverkar oss dagligen. Trots detta reflekterar vi sällan över det och beskriver systemet vagt och med grova förenklingar. LÄS MER
3. The Revision of the Grading Criteria for English in Swedish Upper Secondary School in 2021 : A qualitative document study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : This document study aims to facilitate an understanding of the differences between the grading criteria for English 5, 6, and 7 (in Swedish upper secondary school) before 2021 and after. It also aims to facilitate an awareness of reactions to the changes among actors within the educational system. LÄS MER
4. ENTREPRENÖRSKAP I DEN SVENSKA GYMNASIESKOLAN : Hur kan entreprenörskap implementeras inom samhällskunskapen?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : In 2011, the Swedish upper secondary school curriculum underwent a reform, which resulted in entrepreneurship being integrated into all subjects. However, entrepreneurship is not explicitly mentioned in the purpose or central contents of civics, raising questions about how it should be integrated within the subject. LÄS MER
5. Bidrar kvinnor och män till kampen för svensk demokrati i läroböcker ämnade för den nya läroplanen Lgr 22?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to research how feminine and masculine identities are constructed in history textbooks aimed for upper primary school students through different gender constructions. We have used Norman Fairclough's critical discourse analysis to analyse the chapters covering the democratic development in Sweden in four different textbooks from two different publishers. LÄS MER