Sökning: "Syntetisk metod"
Visar resultat 16 - 20 av 91 uppsatser innehållade orden Syntetisk metod.
16. Instagram Content Publishing and Its Effect on Stock Prices for Swedish Firms : A multiple case study on the economic effect of social media publishing for firms
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Background. Instagram as a social media platform is used by firms as both a com- munication, marketing and promotion tool. In analyses of firms on Twitter, several authors have found connections between positive changes in stock returns and posts on Twitter regarding the firm, both from and about the firm. LÄS MER
17. En beskrivning av syntetisk media i relation till folkhälsovetenskapligt arbete och empowerment hos hälsokonsumenten : En strukturerad litteraturöversikt
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Introduktion: Syntetisk media omfattar teknik som berör många områden, t ex syntetisk text- och röstbearbetning, videomanipulation, bildmanipulation, digitala människor och ansikten. Under de senaste åren har den tekniska utvecklingen accelererat ytterligare, till en informations- och kommunikationsteknologi (IKT) som omfattar möjligheten att använda syntetisk media alltmer. LÄS MER
18. Interaction between cobalt nanoparticles and DPPC at pulmonary conditions
Master-uppsats, KTH/Yt- och korrosionsvetenskapSammanfattning : Nanomaterial produceras och används alltmer i tekniska lösningar för att förbättra t.ex. materialegenskaper. Eftersom ett materials egenskaper förändras när det är i nanoskala så påverkas även dess toxikologiska egenskaper. LÄS MER
19. Investigating the Attribution Quality of LSTM with Attention and SHAP : Going Beyond Predictive Performance
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Estimating each marketing channel’s impact on conversion can help advertisers develop strategies and spend their marketing budgets optimally. This problem is often referred to as attribution modelling, and it is gaining increasing attention in both the industry and academia as access to online tracking data improves. LÄS MER
20. Evaluating Unsupervised Methods for Out-of-Distribution Detection on Semantically Similar Image Data
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Out-of-distribution detection considers methods used to detect data that deviates from the underlying data distribution used to train some machine learning model. This is an important topic, as artificial neural networks have previously been shown to be capable of producing arbitrarily confident predictions, even for anomalous samples that deviate from the training distribution. LÄS MER