Sökning: "Tandvårds och läkemedelsförmånsverket TLV"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Tandvårds och läkemedelsförmånsverket TLV.

  1. 1. Investigation of Bid Collusion within the Swedish Generic Drugs Market

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Jadwiga Cletus; [2016-09-09]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to investigate whether there is bid collusion within the Swedish generic drugs market. Two types of collusion are considered: bid rotation and parallel bidding. Bid rotation means that companies take turns in winning the auction. LÄS MER

  2. 2. Hur sker prioriteringar av resurser för att bekosta särläkemedel? : Cerezyme® – en fallstudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för kemi och biomedicin (KOB)

    Författare :Louise Andersson; [2013]
    Nyckelord :Orphan Drugs; Särläkemedel; Vårdprioriteringar; Cerezyme; Särläkemedelsstatus;

    Sammanfattning : Bakgrund: Strategier för att upprätta ett system för finansiering av särläkemedel, d.v.s. läkemedel för behandling av sällsynta sjukdomar, pågår. LÄS MER

  3. 3. E-deltagandets potential : En explorativ studie av hur offentliga myndigheter möter sociala medier

    Kandidat-uppsats, Management & Organisation

    Författare :Mikael Fabel; [2011]
    Nyckelord :Social media; Web 2.0; Sweden; e-government; public sector; communication strategy; e-participation; issue arenas; virtual arenas; neo institutional theory; Offentliga myndigheter; sociala medier; webb 2.0; e‑deltagande; intressentdialog; e‑förvaltning; e‑demokrati; kommunikationsstrategi; ledningsstrategi; nyinstitutionell teori; Läkemedelsverket; Tandvårds och läkemedelsförmånsverket TLV; Statens folkhälsoinstitut; virtuella arenor; ämnesarenor; Sverige;

    Sammanfattning : Internet är idag en ny arena där alla delar med sig av information till alla. Det nya Internet, Webb 2.0, handlar om interaktivitet, kommunikation och dialog. Medborgare och intressenter vill ha större insikt och bättre möjligheter att påverka. LÄS MER