Sökning: "Virtual community"

Visar resultat 1 - 5 av 152 uppsatser innehållade orden Virtual community.

  1. 1. “Då sitter vi där i våra rutor på Teams” : En komparativ fallstudie om kollektivt lärande inom team som arbetar helt eller delvis på distans

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Maja Plars; Linnea Malmström; [2024]
    Nyckelord :Collective learning; distance work; virtual teams; community of practice; learning; Kollektivt lärande; distansarbete; virtuella team; praktikgemenskaper; lärande;

    Sammanfattning : Då det finns ett intresse för den kollektiva lärprocessen inom många organisationer är syftet med studien att undersöka hur processen sker och hur den påverkas inom team som arbetar helt eller delvis på distans. För att förstå vad som påverkar lärprocessen och hur den kan främjas har studien undersökt vilka förutsättningar för kollektivt lärande som finns i teamen, främst utifrån en teori om att praktikgemenskaper underlättar teamets lärande. LÄS MER

  2. 2. Samhällsplanerarens förändrade arbetssituation under Covid-19 pandemin : En kvalitativ studie om hur Covid-19 pandemin har förändrat arbetssitutationen för samhällsplanerarna på Karlstads kommun och utmaningarna som uppstod.

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Zehra Atici; [2023]
    Nyckelord :Samhällsplanering; distansarbete; Covid-19; utmaningar; arbetskvalité; medborgardeltagande;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic affected and threatened everything and everyone. Health and everyday life are two major aspects that were negatively affected during the Covid-19 pandemic. LÄS MER

  3. 3. Lifelong learning at Scania and KTH : A qualitative study on community of practice as a learning method in contract education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Felix Alin; [2023]
    Nyckelord :Lifelong learning; sustainability; contract education; community; community of practice; virtual communities; Livslångt lärande; hållbarhet; uppdragsutbildning; gemenskap; praxisgemenskap; virtuella gemenskaper;

    Sammanfattning : This degree project examines the feasibility of implementing a community of practice within the contract education course ”Sustainable Transport Systems” offered at KTH Royal Institute of Sweden in collaboration with Scania. This degree project aims to investigate if it would be possible to increase participation in the course by creating study circles led by circle leaders who have completed the course. LÄS MER

  4. 4. People, Workplaces and Technology : A study of the practice of user experience in workplaces among tech companies in San Francisco Bay Area, California, USA.

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Rebecca Redtzer; [2023]
    Nyckelord : User Experience ; UX ; Human Factors ; Workplace Environment ; Workplace Balance ; Physical ; Virtual ; Remote ; Hybrid ; Workplace ; Workplace Management ; Facility Management ; Technology ; Digitalization ; Innovation ; Användarupplevelse ; UX ; mänskliga faktorer ; arbetsmiljö ; fysisk ; virtuell ; distans ; hybrid ; arbetsplats ; workplace management ; facility management ; teknologi ; digitalisering ; innovation ;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the user experience in facilities and primary workplaces. In short, the purpose was to investigate what user experience is if applied in workplaces and also how to work with user experience in workplaces. LÄS MER

  5. 5. Diablo: Immortal, A Pay-to-Win Study

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Keming Zhang; Ruiqi Liu; [2023]
    Nyckelord :Pay-to-Win; Free-to-Play; Mobile Game; Theory of Consumption Value;

    Sammanfattning : Background: P2W games (Pay-to-Win) occupy a significant position in the Chinese gaming market, attracting a large number of players to participate and spend money. However, there is still a knowledge gap in understanding the motivational factors behind the behavior and psychology of Chinese players in terms of their purchase motivation in specific games Diablo: Immortal. LÄS MER