Sökning: "Teacher’s personality"
Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden Teacher’s personality.
1. PERSONLIG ELLER PROFESSIONELL ? : Gymnasielärares uppfattningar om den relationella kompetensens betydelse
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Lärarkompetens rymmer såväl ämneskunskap och didaktisk färdighet, som ledarskap och relationell kompetens. Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur gymnasielärare uppfattar betydelsen och utvecklingen av relationell kompetens i sin yrkesroll utifrån följande frågeställningar: •Hur uppfattar gymnasielärare den relationella kompetensens betydelse i sin yrkesroll? •Hur uppfattar gymnasielärare att den relationella kompetensen utvecklas? Data har samlats in genom fyra semistrukturerade kvalitativa intervjuer. LÄS MER
2. ”Det känns som relationen blir så konstig”
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : Assessment and grading are a central part of a teacher’s profession. This work must be interconvertible, rest on a scientific basis and on proven experience as well as be based on students’ performances. However, students can have their grades compensated, for example by their personality or cooperation skills if their subject knowledge fails. LÄS MER
3. UNIVERSITY TEACHERS’ AND STUDENTS’ PERCEPTIONS OF ONLINE EDUCATION IN CROATIA AND SWEDEN
Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologiSammanfattning : With the onset of the COVID-19 pandemic and the lockdown measures that followed, the education system worldwide has been affected. Consequently, the imposed online education environment has been a new and challenging experience for students and teachers. LÄS MER
4. Educational Seduction : A critical analysis of the teacher as seducer in aneducational setting
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Problems with discipline and student engagement in Swedish classrooms is a burning issue. According to the data provided in the article, "Improving schools in Sweden, an OECD perspective", a significant number of students find it difficult to concentrate during a lesson as there is "noise and disorder during lessons" (Schleicher, 2015, s. 35). LÄS MER
5. Brev Till Tomten : En narrativ undersökning hur medier, grupper, vuxna och barn socialiserar Jultomten 1960–1979
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : Abstract Introduction: This master’s thesis examines how narrative development is socialized in Swedish letters and postcards to Santa Claus. The letters are from the previously unanalyzed archive collection Letters to Santa, and the years between 1960s and 1970s have been analyzed. LÄS MER