Sökning: "The Value Segment"

Visar resultat 1 - 5 av 230 uppsatser innehållade orden The Value Segment.

  1. 1. Impact of Covid-19 on students' financial asset allocation: A Jönköping University study : Quantitative research study on students’ attending Jönköping University financial asset allocation prior and post Covid-19 with different risk attitudes.

    Magister-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Axel Koch; [2023]
    Nyckelord :Financial asset allocation; Risk-averse; risk-neutral risk-preference; economic uncertainty; Market fluctuations; Expected utility theory.;

    Sammanfattning : Background: Since the emergence of Covid-19 has it reaped and created havoc within every segment of society on a national and global scale. The financial market experienced significant declines and losses but some asset items handled the fluctuations better than others. LÄS MER

  2. 2. Detection of root borne pathogen causing pea root rot by using minion sequencing

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskap

    Författare :Aderemi Olubode; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Pea (Pisum sativum L.) is the most cultivated pulse in the temperate zone, economically important with high nutritional value (high protein content of 20-30%) and relatively low cost. Root rot is its predominant disease, it is referred to as root rot complex because it involves many pathogens. LÄS MER

  3. 3. The importance of navigability when navigating through student merchandise : A study to research how navigability could improve student e-commerce

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Emelie Gunnesson; Carl Jungerth; Oscar Malmros; Oscar Eriksson; Jonathan Sjöberg; Linus Appelquist; Jacob Törnberg Zeinetz; Lowe Osla; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this report is to examine how a web application should be designed with regard to navigability. E-commerce is a growing sector hence it is of great value to know how to build a web application for the users, this report has chosen to focus on students as the target group. LÄS MER

  4. 4. Konsten att skapa ett varumärke : En kvalitativ studie om hur skandinaviska modevarumärken inom premiumsegmentet arbetar med varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ana Ristic; Lina Jörnhammar; Tove Höög; [2023]
    Nyckelord :brand; branding; brand identity; product mix; premium brand; fashion industry; varumärke; varumärkesbyggande; premiumvarumärke; varumärkesidentitet; produktmix; modeindustrin;

    Sammanfattning : Den globala modeindustrin är idag en av de mest konkurrenskraftiga branscherna i världen där särskilt premiumsegmentet har haft stor tillväxt på senare tid. I takt med att det regelbundet tillkommer nya företag på marknaden är det svårt för företag att särskilja sig från sina konkurrenter. LÄS MER

  5. 5. Hur coworkingföretag kan expandera inom nya kundsegment : En studie om segmentering och tillhörande värdeerbjudande

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Olle Ludvigsson; Axel Mannerson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Coworking för företag, så kallad corporate coworking är idag en framväxande marknad som möjliggör företag att arbeta bredvid varandra i samma kontor, där de kan dela med sig av kunskap och nätverka genom både formella möten och informellt umgänge. Marknaden re- presenterar en källa för tillväxt för coworkingbranschen och har på senare tid blivit mer bety- delsefull i takt med ett ökat intresse från större företag. LÄS MER