Sökning: "Jonathan Sjöberg"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Jonathan Sjöberg.

  1. 1. The importance of navigability when navigating through student merchandise : A study to research how navigability could improve student e-commerce

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Emelie Gunnesson; Carl Jungerth; Oscar Malmros; Oscar Eriksson; Jonathan Sjöberg; Linus Appelquist; Jacob Törnberg Zeinetz; Lowe Osla; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of this report is to examine how a web application should be designed with regard to navigability. E-commerce is a growing sector hence it is of great value to know how to build a web application for the users, this report has chosen to focus on students as the target group. LÄS MER

  2. 2. Att tolka och praktisera förskolans demokratiuppdrag : en intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Viggo Frank; Jonathan Sjöberg Sjö; [2021]
    Nyckelord :Demokrati; demokratiska utbildningsuppdraget; förskola; förskollärare; inflytande; lpfö18;

    Sammanfattning : Läroplanen för förskolan (Skolverket 2018) är ett styrdokument som möjliggör tolkingsutrymme för dess olika mål. Det demokratiska utbildningsuppdraget kan vara ett svårdefinierat område i övergången från tolkning till praktiserande. LÄS MER

  3. 3. Value co-creation through interaction : The how’s and why’s of B2B e-commerce

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Jonathan Andrén; Daniel Sjöberg; [2020]
    Nyckelord :value creation; value co-creation; B2B e-commerce; interaction; värdeskapande; värdesamskapande; B2B e-handel; interaktion;

    Sammanfattning : Today, manufacturing firms have started using e-commerce to sell their products and services online. The adoption of e-commerce has made it possible to move the interaction that has traditionally been made between a salesperson and customer through telephone or e-mail, towards making transactions online. LÄS MER

  4. 4. Key Success Factors for Collaborative Innovation in Silicon Valley

    Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen; Lunds universitet/Ekonomihögskolan

    Författare :Mattias Wessman; Jonathan Eng Stensson; [2015]
    Nyckelord :Co-innovation; Collaboration; Innovation; Silicon Valley; Startups; Corporations; Value Proposition; Business and Economics;

    Sammanfattning : Authors: Jonathan Eng Stensson and Mattias Wessman Supervisors: Charlotta Johnsson, Associate Professor, Department of Automatic Control, Faculty of Engineering, Lund University Stein Kleppestø, Associate Professor, Department of Business Administration, Lund University Johan Sjöberg, Innovation Program Manager, Ericsson, Stockholm Kristoffer Gronowski, Principal Researcher, Ericsson, Silicon Valley Problematization: Given that collaboration is vital for innovation, a first step is to find a suitable collaboration partner. A company that is looking for a collaboration partner needs to create a suitable value proposition that focuses on the benefits for the potential partner. LÄS MER

  5. 5. VILKA LÄSER HÖGSKOLEMATEMATIK PÅ GYMNASIET? : ”Studieförberedaren”, ”prövaren” och ”tidsfördrivaren”

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Jonathan Nilsson; Hanna Sjöberg; [2010]
    Nyckelord :högpresterande elever; stadieövergång; identitet; matematik;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att finna svar på hur högpresterande elever upplever att läsahögskolematematik under sin gymnasietid, vilket är högst aktuellt med tanke på Skolverketsförsök med spetsutbildningar som startades upp hösten 2009. För att uppfylla detta syftevaldes en kvalitativ metod bestående av intervjuer med sex elever som läser högskolekurser imatematik i samband med sina gymnasiestudier. LÄS MER