Sökning: "The internet in education"

Visar resultat 21 - 25 av 482 uppsatser innehållade orden The internet in education.

  1. 21. The Causes of Digital Divide in Nigeria: The Context of the Nigerian Law Reform Commission

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Omolara Francisca Oluda; Chimechefulam Josephs; [2023]
    Nyckelord :digital divide; Nigeria law reform; ICT device usage; digital literacy; digital technology.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Digital divide is the gap between individuals who have access to and can use the internet and ICT devices and those who do not. In this thesis, factors such as income, education, positional categories, electrical power supply, digital literacy etc. are identified as contributors to the cause of digital divide in Nigeria. LÄS MER

  2. 22. LÄRARES SYN PÅ ANVÄNDNING AV CHATBOTS FÖR UTBILDNING INOM DEN SVENSKA GYMNASIESKOLAN

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Andreas Blom; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) är en simuleringen av mänsklig intelligens genom programmering att tänka och lära likt människor. Chatbots är en applikation inom artificiell intelligens. Chatbots är datorprogram utformade för att simulera samtal mellan två mänskliga användare. LÄS MER

  3. 23. Hur mönsterseparation och igenkänningsminne förändras med tiden – En experimentell minnesstudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Mårten Petersson; Pelle Schumacher; [2023]
    Nyckelord :minne; MST; mönsterseparation; online-experiment; memory; pattern separation; online experiment; Social Sciences; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : I begreppet minne ryms flera kognitiva processer. En viktig minnesförmåga är mönsterseparation, som innebär att skilja nya visuella intryck från redan kända. Det datoriserade bildminnestestet MST (Mnemonic Similarity Task) har tagits fram för att testa denna förmåga. LÄS MER

  4. 24. Crossing Borders Digitally : A Minor Field Study on Online Challenge Driven Education

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Edith Jacobson; Veronica Vilbern; [2023]
    Nyckelord :Challenge Driven Education CDE ; Collaborative Online International Learning COIL ; intercultural; interdisciplinary; core competencies; Utmaningsdriven utbildning CDE ; Internationella virtuella samarbeten inom lärande COIL ; interkulturell; interdisciplinär; mjuk kompetens;

    Sammanfattning : With advancements in educational digitalisation, new opportunities for international collaboration on education have been created. Through the KTH Global Development Hub collaboration, students from universities in Botswana, Kenya, Sweden and Tanzania participate in modules with Challenge Driven Education (CDE). LÄS MER

  5. 25. Enhancing Care for Occupational Burnout : Leveraging Digital Humans by Exploring Trust-Building Communication

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Tania Amel Sayyah; [2023]
    Nyckelord :digital humans; stigma; linguistic trust-building; burnout; digital humans; stigma; språkligt förtroendebyggande; utmattningssyndrom;

    Sammanfattning : Current research and the scarcity of mental health resources indicate that patients increasingly rely on internet-based health information. Occupational burnout and the associated stigma with the diagnosis often prevent people from seeking help for mental health issues. LÄS MER