Sökning: "Till Norström"

Visar resultat 6 - 10 av 64 uppsatser innehållade orden Till Norström.

  1. 6. Arbetstillfredsställelse relaterat till empatisk omsorg, perspektivtagande och prestationsbaserad självkänsla

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Amanda Svanberg; Wilma Norström; [2023]
    Nyckelord :Arbetstillfredsställelse; empati; empatisk omsorg; perspektivtagande; prestationsbaserad självkänsla; Job satisfaction; empathic concern; empathy; perspective-taking; performance-based self-esteem; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka relationen mellan arbetstillfredsställelse och empatisk omsorg, perspektivtagande samt prestationsbaserad självkänsla. Studien ämnade även att undersöka ifall empatisk omsorg, perspektivtagande och prestationsbaserad självkänsla kunde predicera arbetstillfredsställelse samt vilken av variablerna som var den bästa prediktorn. LÄS MER

  2. 7. Avvikelsehantering och förbättringsarbete gällande odokumenterade avvikelser inom byggsektorn : Med avseende på hantering av icke dokumenterade avvikelser

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Melker Nilsson; Filip Larsson; Filip Norström; [2023]
    Nyckelord :Förbättringarbete; erfarenhetsåterföring; BIM; produktion; avvikelser;

    Sammanfattning : Inom byggbranschen sker det som på många andra arbetsplatser fel och avvikelser, större fel som kostar organisationen mycket pengar men också mindre fel och missar som inte dokumenteras. Hur en organisation hanterar de avvikelser som sker, både stora och små är avgörande och har stor koppling till förbättringsarbetet samt hur man kan ta sig framåt och utvecklas till det bättre. LÄS MER

  3. 8. Ledning och stimulans - för att ge alla en chans

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Norström Malena; Anette Whass; [2022-10-13]
    Nyckelord :ledning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att öka kunskapen om några lärares och specialpedagogers tolkningar och upplevelser av arbetet med ledning och stimulans samt tillgänglig lärmiljö bland elever i årskurs F-6. Frågeställningarna är som följer, hur tolkas begreppet ledning och stimulans av lärarna och specialpedagogerna? Vad är enligt lärarna och specialpedagogerna grundläggande faktorer i arbetet med ledning och stimulans samt tillgänglig lärmiljö? På vilket sätt tas specialpedagogens kompetens tillvara i arbetet med ledning och stimulans samt tillgänglig lärmiljö enligt lärarna och specialpedagogerna? De teoretiska utgångspunkterna i studien grundar sig på det sociokulturella perspektivet och det relationella perspektivet på lärande. LÄS MER

  4. 9. Med patienten i förarsätet : Patientens upplevelse av det prehospitala bemötandet vid hänvisning att kvarstanna i hemmet med egenvårdsråd vid COVID-19. En kvalitativ intervjustudie.

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Omvårdnadsforskning

    Författare :Elin Norström; Maria Hjelmstedt; [2022]
    Nyckelord :Ambulance; Treatment; COVID-19; Self care; Non-conveyance; Ambulans; Bemötande; COVID-19; Egenvård; Hänvisa;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under pandemin har det varit vanligt förekommande att patienter med COVID-19 får en bedömning av en sjuksköterska i ambulansen och sedan hänvisas att kvarstanna i hemmet med egenvårdsråd. Det finns lite forskning om patienters upplevelse av ambulanssjukvården och ingen om hur den nya situationen som pandemin innebar påverkade hur patienter upplever bemötandet från ambulanspersonal. LÄS MER

  5. 10. Introduktion av problemlösningsuppgifter : En kvalitativ studie om hur lärare beskriver att de väljer, introducerar och stöttar elever i problemlösningsuppgifter i ämnet matematik

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Andrada Bujor; Luiza Norström; [2022]
    Nyckelord :Mathematics; problem-solving; introduction; support; matematik; problemlösning; introduktion; stöttning;

    Sammanfattning : I studien undersöker vi hur lärare i F-3 beskriver att de väljer, introducerar och stöttar elever i problemlösningsuppgifter i ämnet matematik. För att besvara detta har vi använt oss av en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER