Sökning: "Traditionell rekrytering"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Traditionell rekrytering.

  1. 6. Om personliga egenskapers betydelse i en rekryteringssituation : En kvalitativ intervjustudie om rekryteringsprocesser och anställningsbarhet.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Hamberg Ina; [2014]
    Nyckelord :Anställningsbarhet; rekrytering; arbetsmarknad; personlighetstest;

    Sammanfattning : Hälften av alla utannonserade jobb tillsätts via bemanningsföretag i dagsläget. Det är en sektor som ökat den senaste tiden och stigande del av befolkningen är visstids- eller timanställda. LÄS MER

  2. 7. Varför ska vi välja just dig? : En studie om trenden performance urval och dess inriktningar.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Emelie Isosalo Jansson; Louise Sandahl; [2014]
    Nyckelord :Urval; rekrytering; kompetens; urvalsprocess; framförande; prestation; estetisk kompetens; ansökningshandling;

    Sammanfattning : I dagens arbetsliv används olika urvalsprocesser för att finna lämpliga kandidater till lediga tjänster. Inom en traditionell urvalsprocess selekteras kandidater utifrån en skriftlig ansökningshandling där kandidatens formella kompetens i form av tidigare meriter och erfarenheter lyfts fram. LÄS MER

  3. 8. Lära på arbetsplatsen : en studie av hur företag kan främja anställdas lärande.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Frida Lyckelid; Tina Christensson Dahlén; [2012]
    Nyckelord :Lära i arbetet; Lärande organisationer; Kompetensutveckling; Lärande på arbetsplatsen; Kunskapsintensiva företag;

    Sammanfattning : Att de anställda är den största tillgången i ett företag har nu blivit en självklarhet. Framtida konkurrensförmåga och utsikter för företaget ligger i händerna på dess anställda. Kompetensutveckling och hantering, som rekrytering, utveckling och träning av de anställda, anses vara betydande för ett företags chans att lyckas. LÄS MER

  4. 9. Sociala medier – Ett komplement till den traditionella rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Adrian Hass; Linus Källman; [2011]
    Nyckelord :Active Recruiting; E-recruiting; Passiv Recruiting; Social media; Traditional Recruiting; Aktiv rekrytering; E-rekrytering; Passiv rekrytering; Sociala medier; Traditionell rekrytering;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Föreliggande studie syftar till hur sociala medier har förändrat den traditionella rekryteringsprocessen. Sociala medier är ett ämne och område i rekryteringssammanhang som är relativt outforskat och nytt och därmed har studien en explorativ och induktiv karaktär. LÄS MER

  5. 10. Kyliga relationer eller isbitna ambassadörer : Intern varumärkesutveckling inom franchisekonceptet ICEBAR BY ICEHOTEL

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Susanne Laitinen; [2011]
    Nyckelord :Experience room; prepurchase service experience; Tjänstevarumärken; intern varumärkesutveckling; franchise; testkörning; tjänster;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur materiella och immateriella ledtrådar används vid förmedling av ett tjänstevarumärke i en internationell franchisekontext. Begreppet experience room (Edvardsson, Enquist och Johnston, 2005) tillämpas för att undersöka konceptet ICEBAR BY ICEHOTEL i egenskap av testkörning (prepurchase service experience) av ICEHOTELs erbjudande, samt hur franchisegivaren hanterar de särskilda förhållanden som uppstår vid förmedling av tjänster via franchisetagare i egenskap av varumärkesambassadörer. LÄS MER