Sökning: "Traditionell rekrytering"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Traditionell rekrytering.
6. Om personliga egenskapers betydelse i en rekryteringssituation : En kvalitativ intervjustudie om rekryteringsprocesser och anställningsbarhet.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Hälften av alla utannonserade jobb tillsätts via bemanningsföretag i dagsläget. Det är en sektor som ökat den senaste tiden och stigande del av befolkningen är visstids- eller timanställda. LÄS MER
7. Varför ska vi välja just dig? : En studie om trenden performance urval och dess inriktningar.
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : I dagens arbetsliv används olika urvalsprocesser för att finna lämpliga kandidater till lediga tjänster. Inom en traditionell urvalsprocess selekteras kandidater utifrån en skriftlig ansökningshandling där kandidatens formella kompetens i form av tidigare meriter och erfarenheter lyfts fram. LÄS MER
8. Lära på arbetsplatsen : en studie av hur företag kan främja anställdas lärande.
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Att de anställda är den största tillgången i ett företag har nu blivit en självklarhet. Framtida konkurrensförmåga och utsikter för företaget ligger i händerna på dess anställda. Kompetensutveckling och hantering, som rekrytering, utveckling och träning av de anställda, anses vara betydande för ett företags chans att lyckas. LÄS MER
9. Sociala medier – Ett komplement till den traditionella rekryteringsprocessen
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Sammanfattning: Föreliggande studie syftar till hur sociala medier har förändrat den traditionella rekryteringsprocessen. Sociala medier är ett ämne och område i rekryteringssammanhang som är relativt outforskat och nytt och därmed har studien en explorativ och induktiv karaktär. LÄS MER
10. Kyliga relationer eller isbitna ambassadörer : Intern varumärkesutveckling inom franchisekonceptet ICEBAR BY ICEHOTEL
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Detta examensarbete undersöker hur materiella och immateriella ledtrådar används vid förmedling av ett tjänstevarumärke i en internationell franchisekontext. Begreppet experience room (Edvardsson, Enquist och Johnston, 2005) tillämpas för att undersöka konceptet ICEBAR BY ICEHOTEL i egenskap av testkörning (prepurchase service experience) av ICEHOTELs erbjudande, samt hur franchisegivaren hanterar de särskilda förhållanden som uppstår vid förmedling av tjänster via franchisetagare i egenskap av varumärkesambassadörer. LÄS MER