Sökning: "Tyskland"
Visar resultat 36 - 40 av 867 uppsatser innehållade ordet Tyskland.
36. Förutsättningsläran - en komparativ studie av svensk och dansk rätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Förutsättningsläran är en gammal rättsprincip som härstammar från romersk rätt och fick en renässans under 1800-talet i Tyskland. Tidigt 1900-tal fick förutsättningsläran fotfäste i Danmark när Henry Ussing avhandlade princi-pen med en modern syn på läran, denna nya objektiva förutsättningslära spred sig sedan till Sverige. LÄS MER
37. Optimalt pH-värde i åkermark för en effektiv växtproduktion : vilka rekommendationer finns i andra nordeuropeiska länder?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of Soil and EnvironmentSammanfattning : En effektiv, lönsam och hållbar växtproduktion vill de flesta lantbrukare i alla länder uppnå. Det är av största vikt att sträva efter ett optimalt pH då det är en variabel som påverkar de flesta kemiska reaktioner och processer i marken. LÄS MER
38. En Tsunami av Blod : En psykohistorisk, psykosocial och kulturhistorisk bedömning om japansk fanatism under andra världskriget
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : En ofta förbisedd aspekt inom den historiska forskningen om folkmord och extrema beteenden är den japanska fanatismen under andra världskriget. Denna studie syftar på att analysera och utvärdera kausaliteten mellan Japans historia och deras uppträdande under kriget genom en holistisk och tvärvetenskaplig lins av kulturhistoria, psykohistoria och socialpsykologi. LÄS MER
39. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER
40. Policy and regulation options for new and emerging offshore wind markets
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis addresses the need for policy and regulatory frameworks to support the sustainable growth of the offshore wind industry in new and emerging markets. The global need for clean and renewable energy is driving the emergence of offshore wind energy as a viable solution to achieve net-zero emissions goals. LÄS MER