Sökning: "Value chain"
Visar resultat 41 - 45 av 1413 uppsatser innehållade orden Value chain.
41. A Simulation-Based Decision Support Tool for Circularity : Remanufacturing of an Electric Machine Case Study
Master-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Over the last years, environmental concerns have grown regarding the pressure manufacturing activities exerts on natural resources. Many materials have been classified by the EU as scarce, rare earth elements found in magnets are amongst critical materials with high supply risk. LÄS MER
42. Status Mapping of tank to grave management of Low-GWP refrigerants.
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Refrigeration plays a vital role today in various residential, commercial, and industrial processes, requiring refrigerants to facilitate the cooling or heating processes. Over time, refrigerants have undergone significant changes to meet technological, social, environmental, and economic needs. LÄS MER
43. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER
44. Konceptutveckling - noggrann inmätning av stansknivar : Concept development - accurate measurement of punch knives
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : TePe Munhygienprodukter AB paketerar en stor andel av sina produkter (interdentalborstar) i blisterförpackningar. Uppdragsgivaren (TePe) ser möjligheten att förbättra en knivbytesprocess som i nuläget påverkar deras produktion av förpackningar negativt, dessutom lever inte processen upp till företagets värdekedja gällande kvalitet, effektivitet och goda arbetsförhållanden. LÄS MER
45. Enhancing Interfunctional Coordination in B2B Companies: The Strategic Potential of Digital Tools : A qualitative study on how digitalization can be used as a strategic driver to enhance interfunctional coordination and improve customer orientation in B2B.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : In an ever-evolving digital landscape, the way we do business changes rapidly. In this landscape, B2B companies are confronted with challenges that demand adaptation and reevaluation of their business models, such as exploring innovative approaches to resource utilization and streamlining workflows. LÄS MER