Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. En studie om sambandet mellan olika mikrotransaktioner och varumärkesbild

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Alexander Kreem; Jakob Persson; [2022]
    Nyckelord :Brand image; Microtransactions; Non-functional microtransactions; Functional microtransactions; Loot boxes; Time-limited microtransactions; Varumärkesbild; Mikrotransaktioner; Icke-funktionella mikrotransaktioner; Funktionella mikrotransaktioner; Loot boxes; Tidsbegränsade mikrotransaktioner;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien var att förklara om det hur sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ser ut. Studien utgick från frågeställningen: Hur ser sambandet mellan olika typer av mikrotransaktioner i dataspel och konsumenters varumärkesbild ut? Uppsatsens studie använde en kvantitativ metod som utgick från en deduktiv ansats. LÄS MER

  2. 2. Varumärken som tar ställning : En kvalitativ studie om svenska konsumenters attityder till varumärkens engagemang i kontroversiella frågor

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Gabriel Hassinen; Anton Lindroth; [2021]
    Nyckelord :CSA; Attitudes; Theory of planned behavior; Brand; Brand image; CSA; Attityder; Theory of planned behavior; Varumärken; Varumärkesbild;

    Sammanfattning : Denna studie har baserats på fenomenet Corporate Social Advocacy (CSA) som innebär att företag gör ställningstaganden i socialpolitiskt kontroversiella frågor. Utmärkande för denna typ av frågor är att det inte brukar råda någon konsensus och det existerar två sidor med helt skilda åsikter. LÄS MER

  3. 3. Cause-related Marketing - The Best A Company Can Get? : Hur Gillettes varumärkesbild påverkas av kampanjen "The Best Men Can Be"

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Ericsson; Sofia Söderberg; [2019]
    Nyckelord :Cause-related Marketing; CRM; Varumärkesbild; Identitetsprismat; unga vuxna konsumenter;

    Sammanfattning : Cause-related Marketing är en marknadsföringsmetod vilken har använts flitigt av företag inom olika branscher, en metod som både bemötts av hyllningar och kritik. Studier har gjorts i hur metoden påverkar ett företags varumärkesbild, men då CRM har fått en nyare skepnad fanns det en relevans i att undersöka huruvida den nyare formen av CRM påverkar varumärkesbilden. LÄS MER