Sökning: "Vasko"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Vasko.
1. Att optimera föräldrars delaktighet i omvårdnaden av sitt för tidigt födda barn- Barnsjuksköterskor berättar
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Sjuksköterskor på neonatalavdelningar arbetar ofta i nära relation med föräldrar till för tidigt födda barn. Föräldrars delaktighet i omvårdnaden av sitt barn kan påverka förälderns psykiska hälsa, anknytning till barnet samt påverka barnets välmående och möjlighet till utveckling. LÄS MER
2. Hälsa och ohälsa i livet före döden : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Varje år dör mellan 90 000 och 100 000 personer i Sverige varav en större del behöver vård i livets slutskede. En lugn och värdig död har skildrats med ett holistiskt synsätt där man ser hela människan, där närstående och familj inkluderas. LÄS MER
3. Informationsmäklarens roll i gränsöverskridande aktiviteter - En studie kring mervärdet av informationsmäklare
D-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : En teknik som på senare år fått allt större uppmärksamhet på grund av dess potentiella nytta är RFID-tekniken som bland annat utlovar kostnadsminskningar och ökad konkurrenskraft. RFID i en logistikkedja genererar stora mängder data som måste lagras, hanteras och användas i realtid. LÄS MER
4. Utmattningssyndrom - ett medicinskt faktum eller en kulturell produkt?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
5. Kundsupport : en studie om tillämpningen av IT för supporthantering
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Effektiv kundsupport har blivit allt viktigare och studier visar på att de kunder som lämnar företag gör det till följd av dålig service. Anledningen till att uppsatsgruppen valt Customer Relationship Management (CRM) som ämnesområde är på grund av egna erfarenheter och upplevelser av dålig och opersonlig kundsupport. LÄS MER