Sökning: "Ville Lidström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Ville Lidström.

  1. 1. Rotorsaksanalyser av testriggar : En studie av vad som krävs av Scanias forsknings- och utvecklingsavdelning för att rotorsaksanalyser ska fungera på bästa sätt

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Jonatan Lidström; [2015]
    Nyckelord :Root Cause Analysis; RCA; Corporate Culture; Group Work; Communication; Team; Processkarta; Rotorsaksanalys; RCA; Företagskultur; Grupparbete; Kommunikation; Team; Process map;

    Sammanfattning : När Scanias maskiner som ska testa nya lastbilskomponenter eller hela lastbilar, så kallade testriggar, inte fungerar som de ska så fanns det i dagsläget en uppfattning att problemen i vissa fall dels var återkommande och dels var svåranalyserade. På grund av detta ville Scania Tekniskt Centrum (STC) införa rotorsaksanalyser av när testriggar inte fungerade som de skulle. LÄS MER

  2. 2. Elektroniska böcker ur ett användarperspektiv - En studie av utlåning via Internet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Mattias Lidström; Kazaw Jiawook; [2007]
    Nyckelord :användbarhet; E-bok; bibliotek; e-förlag; utlåning; Informatics; systems theory; Informatik; systemteori; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Elektroniska böcker är ett relativt nytt koncept som inte riktigt gjort några stora landvinningar, trots att ny teknik kommit och framsteg görs. Syftet med uppsatsen är att se vilka brister som finns i utlåningssystem för e-böckerna. LÄS MER

  3. 3. Vad har genus att göra med musik och identitet? : En studie om musiklärares medvetenhet om genus och syn på musikens betydelse för elevers skapande av genusidentitet.

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Matilda Lidström; Erica Enbäck; [2006]
    Nyckelord :Genus; identitet; musik; musikundervisning; skola;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att ur ett lärarperspektiv belysa musiklärares medvetenhet om genusproblematik i musikundervisningen i grundskolan samt lärares syn på musikens betydelse för ungas skapande av genusidentitet. Vi antar i enlighet med ett sociokulturellt perspektiv att människor konstruerar sin identitet i relation till sin omvärld. LÄS MER