Sökning: "Corporate Culture"

Visar resultat 1 - 5 av 525 uppsatser innehållade orden Corporate Culture.

  1. 1. Att ha inkluderande reklam är en självklarhet, eller? : Organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle; Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Anna Ehn; Jenny Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Norm creativity; norm creative advertising; brand identity; organizations; marketing; communication; advertising; Normkreativ reklam; normkreativitet; reklam; organisationer; förhållningssätt; kommunikation; marknadsföring; varumärkesidentitet; varumärke;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att skapa en ökad kunskap och förståelse för organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam   Metod: En deduktiv studie av kvalitativ karaktär genomfördes genom fem intervjuer med Vattenfall, Synoptik, Sparbanken Rekarne, TUI och Vinter.   Slutsats: Studien visade att organisationers förhållningssätt till normkreativ reklam varierar. LÄS MER

  2. 2. In absence of regulation, what drives motivation? A qualitative study of pro-sustainable behavior in Swedish private equity

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Magnus Von Perner; Malin Westén; [2020]
    Nyckelord :Private equity; Motivation; Self-Determination Theory; Sustainability; Change Management;

    Sammanfattning : Through a qualitative study, this thesis aims to describe what motivates individuals who work in private equity firms to engage in pro-sustainable behavior, which refers to performing job-related activities that reduce the negative impact on, for example, the environment or that address other global challenges. The thesis is based on a sample of 15 individuals, out of which nine are part of the top management team or are officially responsible over the corporate sustainability agenda in their firms. LÄS MER

  3. 3. Corporate governance effekt på lönsamhet och koldioxid : -En kvantitativ undersökning av 202 företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Gajeva; Robert Larsson; [2020]
    Nyckelord :CSR; Corporate governance; profitability; carbon dioxide emissions; CSR; Corporate governance; lönsamhet; koldioxidutsläpp;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Syfte: Syftet med studien är att undersöka sambandet mellan corporate governance, koldioxidutsläpp och lönsamhet i koldioxidtunga industrier.   Metod: Studien utgår ifrån en positivistisk forskningsfilosofi och en hypotetisk-deduktiv ansats. LÄS MER

  4. 4. En företagskultur i expansion : En kvalitativ fallstudie om att upprätthålla en startupkultur

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Ella Abrahamsson; [2020]
    Nyckelord :Expansionsfas; Förändring; Organisationsförändring; Organisationskultur; Organisationsstruktur;

    Sammanfattning : På dagens dynamiska och komplexa marknad har innovation framställts som en nödvändighet för en organisations överlevnad. Startups har framhållits som organisationer i framkant när det kommer till innovation. LÄS MER

  5. 5. Organizational culture and its implications on post-acquisition integration : A case study of a merger between two entrepreneurial firms

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.); KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Hanna Thorwid; Niklas Vinge; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Mergers and acquisitions (M&A) is an important economic phenomenon, utilized by companies to expand their market share and achieve rapid growth. However, studies imply that a majority of M&As fail to deliver anticipated value, which has led to a vast amount of research investigating why. LÄS MER