Sökning: "Corporate Culture"

Visar resultat 1 - 5 av 521 uppsatser innehållade orden Corporate Culture.

  1. 1. The M&A Due Diligence Process in Ukraine vs. Sweden A Comparative Case Study

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oscar Johansson; Lukas Nyström; [2020-05-05]
    Nyckelord :M A Due Diligence Process; Corporate Finance; IT Industry; Transparency; Transaction costs; Sweden; Ukraine;

    Sammanfattning : An essential part of a successful merger or acquisition (M&A) lies in proper duediligence of high quality. Ukraine has, compared to Sweden, had some struggle withpolitical issues and business culture of lower transparency which affects the transactioncosts of M&A. LÄS MER

  2. 2. Corporate governance effekt på lönsamhet och koldioxid : -En kvantitativ undersökning av 202 företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Julia Gajeva; Robert Larsson; [2020]
    Nyckelord :CSR; Corporate governance; profitability; carbon dioxide emissions; CSR; Corporate governance; lönsamhet; koldioxidutsläpp;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Syfte: Syftet med studien är att undersöka sambandet mellan corporate governance, koldioxidutsläpp och lönsamhet i koldioxidtunga industrier.   Metod: Studien utgår ifrån en positivistisk forskningsfilosofi och en hypotetisk-deduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. Styrning mot hållbarhet på operativ nivå inom klädbranschen

    Magister-uppsats, Karlstads universitet; Karlstads universitet

    Författare :Patrik Åkerdal; Ömer Tunc; [2020]
    Nyckelord :Hållbarhet; verksamhetsstyrning och hållbarhet; operativ nivå; klädbranschen; hållbarhetsarbete; styrverktyg; intressentgrupper;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att bidra med ökad förståelse för hur den hållbara verksamhetsstyrningen kan utformas på en operativ nivå utifrån företagets kontext. Klädbranschen har valts som empirisk kontext eftersom branschen står inför enorma hållbarhetsutmaningar. LÄS MER

  4. 4. ”Stick i stäv med värdeorden” : En kvalitativ fallstudie om internkommunikation kopplat till värdeord

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emelie Abramsson; Emma Ottenström; [2020]
    Nyckelord :core values; organizational culture; internal communication; communication channels; värdeord; organisationskultur; internkommunikation; kommunikationskanaler;

    Sammanfattning : Det har under flera århundranden pågått en process där människors arbetsplikt har ersatts av en efterfrågan av balans, meningsfullhet och kvalitet för individen på arbetet. Denna förändring har motiverat organisationer att utveckla sitt arbetsgivarvarumärke, då ”starka varumärken får sin kraft inifrån” (Parment, Dyhre & Lutz, 2017, s. LÄS MER

  5. 5. THE IMPACT OF THE INTERNET OF THINGS ON ESTABLISHED BUSINESS MODELS - A multiple case study of Swedish insurance companies

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Simon Emanuelsson; [2019-07-09]
    Nyckelord :Insurance; Internet of Things; IoT; Business Model; Business Model Canvas; Business Model Innovation;

    Sammanfattning : Master’s Degree Project in Innovation and Industrial Management. Master’s Degree Project in Innovation and Entrepreneurship... LÄS MER