Sökning: "Virtual public sphere"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Virtual public sphere.

  1. 1. To What Extent did Social Media and Communication Strategies Help Victims of Domestic Violence During the COVID-19 Lockdown in Thailand? : A Case Study of the "Stop Violence Against Women Campaign"

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Felicia Andersson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In the midst of the formidable challenges imposed by the COVID-19 lockdown, the "Stop Violence Against Women" campaign emerged as a resilient and proactive response, harnessing the influential capabilities of social media and strategic communication to combat the pervasive issue of gender-based violence in Thailand. This comprehensive study, deeply rooted in the realms of public sphere theory, development theory, and digital activism, explores the multifaceted dimensions of the campaign's profound impact. LÄS MER

  2. 2. Cyberkrig under förstoringsglaset : En kvalitativ studie som utreder begreppet cyberkrig utifrån olika aspekter samt delger privata och statliga aktörers perspektiv på området.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Natalie Ahlandsberg; Lisa Berntsson; [2023]
    Nyckelord :Cyberwarfare; warfare; cyberdomain; cyberoperation; cybersecurity; information security; Cyberkrig; krigföring; cyberdomän; cyberoperation; cybersäkerhet; informationssäkerhet;

    Sammanfattning : I en alltmer digitaliserad värld blir den virtuella verkligheten lika viktig som den fysiska. Sverige ligger i framkant när det kommer till digitalisering, men samtidigt halkar landet efter i cybersäkerhet. Sammantaget kan det innebära att krig även kan förekomma i den virtuella verkligheten. LÄS MER

  3. 3. Twitter Bots as a Threat to Democracy : How political bots on Twitter jeopardized democratic functions of the online public sphere during the 2022 Swedish general election

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Linus Wahlberg; [2022]
    Nyckelord :Political bots; Social bots; Twitter bots; Social media bots; Social network bots; Public sphere theory; Public sphere; Online public sphere; Virtual public sphere; digital public sphere; networked public sphere; Twitter; Democracy; Threat to democracy; Sweden; Swedish election; Swedish general election; 2022 Swedish general election; Astroturfing; Botometer;

    Sammanfattning : With more political and social discourse taking place online, particularly on social media, theorists have started labeling digital communicative realms as “online public spheres.” However, with the modern public sphere comes modern challenges to political communication; a core antagonist of which is political bots. LÄS MER

  4. 4. The virtual public sphere and social movements on social media

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Zakarias Dahlberg; Bartlomiej Mancewicz; [2021]
    Nyckelord :social media movements; public sphere; digital public sphere; affect; twitter; Black Lives Matter; MeToo; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Like many things, social movements have been able to take a new form, and behave differently, thanks to the rise of the internet and social media networks. The purpose of this study is to analyze how long lasting this engagement is from its participants, and how short-run participation in social movements can be understood. LÄS MER

  5. 5. Nordens drottning, Skandinaviens största festival - En kvalitativ fallstudie om Malmöfestivalens digitala kommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Charlotte Backenskiöld; Cathlin Berg; [2018]
    Nyckelord :Digital kommunikation; Extern kommunikation; Marknadsföring; Instagram; Malmöfestivalen; Offentlig organisation; Målgruppsanpassning; Dialog; Mötesplats;

    Sammanfattning : Denna fallstudie som är baserad på Malmöfestivalen år 2017, har haft för avsikt att undersöka på vilket sätt Malmöfestivalens interna ambitioner vad gäller extern kommunikation, tar sig uttryck på Instagram. Med hjälp av ett teoretiskt ramverk bestående av teorier kring public relations, social marknadsföring, offentlighet, virtuella gemenskaper samt the medium is the message har vi genom kvalitativa djupintervjuer och innehållsanalyser fördjupat oss i en kommunikationskedja. LÄS MER