Sökning: "Virtuella köp"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden Virtuella köp.

  1. 6. Augmented Reality och vägen mot mer informerade E-handelsköp : En studie om Augmented Reality och dess bidrag till konsumenters köpprocess

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Elin Kjellsson; Markus Tropp; [2020]
    Nyckelord :Augmented reality; Buying process; E-commerce; Sustainable consumption; Augmented reality; E-handel; Hållbar konsumtion; Köpprocess;

    Sammanfattning : E-handeln har vuxit snabbt och konsumenterna värdesätter bekvämligheten, det stora utbudetoch möjligheten att handla dygnet runt. E-handelns tillväxt har lett till ett ökande antalleveranser och returer. Det ökande antalet returer tyder på en osäkerhet hos konsumenternasom beror på bristfällig information i köpprocessen. LÄS MER

  2. 7. Den utvecklande konsumentrollen : En komparativ studie av generation X och generation Z gällande individens perspektiv angående tankar om inköp av kläder

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Linnéa Hamrén; Rebecca Ludvigsson Svensson; [2018]
    Nyckelord :Konsumentroll; Generation X; Generation Z; Identitet; Rollidentitet; Grundad teori;

    Sammanfattning : Under de senaste 25 åren har det skett en utveckling av internet och i vilken omfattningen internet används (Handelns historia, u.å.). Detta har möjliggjort en ökad kommunikation och större möjligheter till konsumtion för individer, där fysiska butiker varit det dominerande alternativet tidigare. LÄS MER

  3. 8. Raka rör på Blocket. Inga konstigheter: En studie av ungas syn på köp- och säljplattformar online

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Garnell; Jonathan Mannfalk; [2018]
    Nyckelord :användarvänlighet; informationskvalitet; konsumentinvolvering; C2C; tillit; Social Sciences;

    Sammanfattning : Genom en komparativ studie av köp- och säljplattformarna Blocket och Facebook Marketplace har unga vuxnas resonemang kring sina val av internetbaserade köp- och sälj plattformar undersökts. Det med ett övergripande syfte att skapa ökad förståelse för hur en köp- och säljplattform strategiskt kan arbeta med sin kommunikation för att attrahera användare. LÄS MER

  4. 9. Reaktiveringsmejl : En metod för ökad lönsamhet?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Berntsson; Evelina Berggren; [2018]
    Nyckelord :online retail; shopping cart abandonment; conversion rate; marketing; reactivation emails; e-handel; shopping cart abandonment; konverteringsgrad; marknadsföring; reaktiveringsmejl;

    Sammanfattning : Trots att e-handeln har ökat under de senaste decennierna, är konverteringsgraden för onlinebutiker inom modesegmentet fortfarande låg. Detta kan bero på det fenomen som kallas “shopping cart abandonment”, vilket innebär att kunder lägger varor i sina virtuella varukorgar men inte sluför köpet. LÄS MER

  5. 10. Bitcoin som betalningsmedel

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Mikaela Sylven; [2017]
    Nyckelord :Bitcoin; betalningsmedel; virtuell valuta; kryptovaluta.;

    Sammanfattning : Background: It is written much about the virtual currency in the media. Bitcoin is a virtual currency that is beginning to be used as payment for the purchase of goods and services. There are risks associated with virtual currencies just like traditional payments are, in some ways, these risks are similar, while they aredifferent in other ways. LÄS MER