Sökning: "Virtuella köp"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden Virtuella köp.

  1. 11. Mikrotransaktioner : spelutvecklingsbranschens psykologiska spel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Christoffer Holst; Viktor Johansson; Steve Liljekvist; [2017]
    Nyckelord :Microtransactions; In-game purchases; Gamers; Business models; Psychological aspects; Mikrotransaktioner; Virtuella köp; Spelare; Affärsmodeller; Psykologiska aspekter;

    Sammanfattning : I dagens spelindustri är det allt vanligare att spel innehåller affärsmodeller som innefattar mikrotransaktioner, det vill säga köp inom spelet. Framfarten av mikrotransaktioner har skapat många skilda åsikter. LÄS MER

  2. 12. Du sköna nya konsument

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Marit Joten; Nils Nordström; Filip Dahlin; [2016]
    Nyckelord :Word-Of-Mouth; hög-engagemangsprodukter; digital; beslutsprocess; Airbnb; tillit; värdeskapande; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Du sköna nya konsument - En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring virtuella recensioner. Datum för seminarium: 2016-06-02 Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i marknadsföring, 15HP Författare: Filip Dahlin, Marit Joten och Nils Nordström. LÄS MER

  3. 13. Visual Merchandising Online : ur ett konsument- samt företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Landin Hellqvist; Michelle Michel; Frida Rinaldo; [2015]
    Nyckelord :Onlinehandel; Visual merchandising online VMO ; Visuell kommunikation; konsumentbeteende; S-O-R modell;

    Sammanfattning : Befintlig litteratur inom visual merchandising online (VMO) indikerar på ökat behov av att utveckla teorier anpassade för VMO. Målet med denna studie är att bidra med uppdaterade teorier och infallsvinklar inom VMO som grundar sig på konsumenters åsikter och beteende. LÄS MER

  4. 14. Combating Illicit Financial Transactions : Categorisation and Risk Assessment of Non-Traditional Payment Methods

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Andreas Henning; Christopher Nordin; [2014]
    Nyckelord :Payment innovation; non-traditional payment methods; risk assessment; Innovation inom betalningsmetoder; icke-traditionella betalningsmetoder; riskbedömning;

    Sammanfattning : This thesis presents a framework for categorisation and risk assessment of non-traditional payment methods used for illicit purchases. The non-profit organisation Financial Coalition is working to prevent such transactions for child abusive material, and has expressed a desire to involve non- traditional payment methods in its operations. LÄS MER

  5. 15. Online visual merchandising -ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CECILIA LINGE; SOFIE SVANTESSON; [2014]
    Nyckelord :: E-handel; Online Visual Merchandising; S-O-R-modellen; Konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om modeföretags online visual merchandising ur ett konsumentperspektiv. Vi har undersökt vad konsumenter anser vara viktiga aspekter ur perspektiven miljö, navigering och produktpresentation för att de ska finna en e-handelssida attraktiv. LÄS MER