Sökning: "Virtuella köp"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden Virtuella köp.
11. Mikrotransaktioner : spelutvecklingsbranschens psykologiska spel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I dagens spelindustri är det allt vanligare att spel innehåller affärsmodeller som innefattar mikrotransaktioner, det vill säga köp inom spelet. Framfarten av mikrotransaktioner har skapat många skilda åsikter. LÄS MER
12. Du sköna nya konsument
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Du sköna nya konsument - En kvalitativ studie om hur konsumenter resonerar kring virtuella recensioner. Datum för seminarium: 2016-06-02 Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i marknadsföring, 15HP Författare: Filip Dahlin, Marit Joten och Nils Nordström. LÄS MER
13. Visual Merchandising Online : ur ett konsument- samt företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Befintlig litteratur inom visual merchandising online (VMO) indikerar på ökat behov av att utveckla teorier anpassade för VMO. Målet med denna studie är att bidra med uppdaterade teorier och infallsvinklar inom VMO som grundar sig på konsumenters åsikter och beteende. LÄS MER
14. Combating Illicit Financial Transactions : Categorisation and Risk Assessment of Non-Traditional Payment Methods
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : This thesis presents a framework for categorisation and risk assessment of non-traditional payment methods used for illicit purchases. The non-profit organisation Financial Coalition is working to prevent such transactions for child abusive material, and has expressed a desire to involve non- traditional payment methods in its operations. LÄS MER
15. Online visual merchandising -ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Denna uppsats handlar om modeföretags online visual merchandising ur ett konsumentperspektiv. Vi har undersökt vad konsumenter anser vara viktiga aspekter ur perspektiven miljö, navigering och produktpresentation för att de ska finna en e-handelssida attraktiv. LÄS MER