Sökning: "VisitSweden"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet VisitSweden.

  1. 1. Communication of intangible cultural assets on social media - A multiple case study about destination branding in Scandinavian countries

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Laura Caprioli; [2019]
    Nyckelord :Destination branding; Intangible cultural assets; Social media communication; Mediatization; Fika; Friluftsliv; Hygge; Social Sciences;

    Sammanfattning : In a globalized, commercialized and mediatized world, destination management organizations (DMOs) promote cultural assets of the respective destinations to distinguish themselves, gain competitive advantage and attract potential tourists. Although literature acknowledges the role of culture for branding purposes, there is a lack of research about its intangible elements and how they are communicated. LÄS MER

  2. 2. Sverige - Naturens mecka eller blondinernas hemland? : En studie om VisitSwedens förmedlade bild av Sverige och hur bilden uppfattas av internationella turister

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Alexander Barwén; Valle Holmlund; [2015]
    Nyckelord :Bildanalys; diskursanalys; image; nationell branding; turism; VisitSweden;

    Sammanfattning : I dagens turismbransch ökar konkurrensen ständigt mellan olika besöksmål vilket har lett till att länder måste finna nya sätt att differentiera sig på. I Sveriges fall är det den statliga organisationen VisitSweden som har det yttersta ansvaret för att skapa ett konkurrenskraftigt land. LÄS MER

  3. 3. "Det var en gång…" : En textanalys om hur VisitSweden använder storytelling i framställningen av svensk matkultur och dess aktörer

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Rebecka Nyström; Sanna Rosell; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Sverige - guldstjärnan på polska turistens himmel : En studie i svenska turistnäringens arbete för att nå polsk marknad

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Joanna Oracz; Diana Koblakova; [2014]
    Nyckelord :turism; turistdestination; samarbetsorganisation;

    Sammanfattning : This essay started with a describing of Vision2020 that aims to get incoming tourism doubled and to make global travellers choose Sweden as their destination at the first place. Furthermore, we discuss those 12 priority markets that a Swedish leading communications company in the tourism Visit Sweden puts effort and promotes. LÄS MER

  5. 5. Att effektivt sälja Sverige : Värdet av VisitSwedens tillvägagångssätt för att attrahera utländska resenärer

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Niklas Gold; Felix Jörnén; [2014]
    Nyckelord :Marknadsföring; Samverkan; Marknadsanalys; Omvärldsanalys; Nationella turistorganisationer;

    Sammanfattning : Our main objective with this essay was to study VisitSweden’s effort to sell Sweden to foreign markets.This has been studied in relation to VisitScotland work and approach. We collected empirical data consisting of document studies and interviews with representatives of VisitSweden and VisitScotland. LÄS MER