Sökning: "Vloggar"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet Vloggar.
1. Parasociala relationer och k-pop : En innehållsanalys av parasociala relationer i kommentarerna på kvinnliga respektive manliga k-popgruppers YouTube vloggar ur ett feministiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This essay examines the presence of parasocial relationships in the comments of one k-pop girl group’s and one k-pop boy group’s vlog series on YouTube with the intent to compare and examine if the way parasocial relationships are expressed differentiates if the artist in question is a man or a woman. By the study of the two comment sections this essay intends to contribute with insights about the phenomenon of parasocial relationships from a feminist perspective. LÄS MER
2. I skuggan av sociala medier : En studie om sociala mediers inverkan på unga kvinnors uppfattningar om ätstörningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Ätstörningar är vanligt hos unga kvinnor och etologin är okänd, biologiska och sociala faktorer kan påverka. Sociala medier används dagligen av unga kvinnor och innehållet kan framkalla negativa känslor vilka försämrar ätstörningen. Kvinnor med ätstörningar upplever ohälsa och lidande. LÄS MER
3. ”Jag visste ingenting och kunde heller inte vara med och påverka” : Pappors upplevelser vid akut kejsarsnitt – blogg och vloggstudie
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Att bli förälder vid akut kejsarsnitt kan upplevas som överväldigande. Under 1900-talet blev kejsarsnitt allt vanligare som förlossningsmetod i Sverige. Syfte: Syftet med studien var att belysa pappors upplevelser vid akut kejsarsnitt. LÄS MER
4. Storytelling som reflektion av varumärket : Två fallstudier över varför storytelling används för att reflektera personliga varumärken på YouTube
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Denna studiens ansats är att förstå på vilket sätt som storytelling används för att reflektera det personliga varumärket på sociala medier. Tillhörande frågeställningar är varför storytelling använd på sociala medier samt hur storytelling och personligt varumärke hänger ihop. LÄS MER
5. ”What I eat in a day”
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Studiens syfte var att kritiskt granska videobloggar med benämningen ”what I eat in a day”. En kvalitativ dokumentstudie har genomförts av dessa videobloggar som är inriktade till viktminskning genom att analysera vilka hälsobudskap som förmedlas. LÄS MER