Sökning: "Written proficiency"

Visar resultat 21 - 25 av 60 uppsatser innehållade orden Written proficiency.

  1. 21. Beating about the bush: written production and comprehension of L2 idioms

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Allmän språkvetenskap

    Författare :Lina Palm; [2019]
    Nyckelord :figurative meaning; idiom; keystroke logging; language transfer; literal meaning; phraseology; second language acquisition; second language learning; translation; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : A study on the online process of producing idioms in writing and how second language learners manage the production and comprehension of idioms may provide a useful and comprehensive investigation of the production, comprehension and acquisition of language. The study in this paper investigated how Swedish (L1) second language learners of English (L2) produce and comprehend written idioms in the L2. LÄS MER

  2. 22. Från manuella monteringstationer till människa-robot samarbete : Framtagning av en specifikation för HRC

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :My Andersson; Samantha Hovbjer; [2019]
    Nyckelord :Människa-robot; människa-robot samarbete; HRC;

    Sammanfattning : I och med att industri 4.0 är på frammarsch ställs höga krav på företag gällande bland annat kvalitet, flexibilitet samt snabba omställningstider. Examensarbetet skrivs för Högskolan i Skövde och Volvo GTO där fokus ligger på att identifiera möjliga människa-robot samarbeten i en manuell monteringslinje. LÄS MER

  3. 23. Tense and aspect errors in junior high school students’ writing : A study of risk taking

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Linn Essving; [2019]
    Nyckelord :Error Analysis; Second Language Acquisition; Risk taking; Syntactic complexity; Tense and aspect;

    Sammanfattning : English is taught in Swedish schools as a foreign language. The students are at different levels, and most of them try to achieve a higher proficiency level. While the extent to which students are successful at learning a language depends on many different factors. LÄS MER

  4. 24. Task Complexity (‘Here-and- Now’ Dimension) and Written Performance across Proficiency Levels

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Sara Zoi Kalamakis; [2019]
    Nyckelord :Cognitive Task Complexity; CAF measures; Cognition Hypothesis; Limited Attention Capacity Hypothesis; Trade-off Hypothesis; Proficiency; Writing performance;

    Sammanfattning : Research on task-based language teaching (TBLT) offers a large body of evidence suggesting that cognitive task complexity influences learners’ language production and development. Studies that investigate task complexity, however, provide contradictory results on the way different linguistic aspects of performance are affected by the manipulation of cognitive task complexity. LÄS MER

  5. 25. Teacher Feedback on Grammar Errors: Stimulus for Learning or Confidence Breaker?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johan Gottsäter; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : There is no universal view on written corrective feedback, the existing research does not agree on whether it is effective or not. Therefore, this degree paper aims to find out if teachers engage in written corrective feedback, and if so, then also how they do it. LÄS MER