Sökning: "Xbox 360"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Xbox 360.

  1. 1. Indoor 3D Mapping using Kinect

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Datorseende; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Morgan Bengtsson; [2014]
    Nyckelord :Kinect; mapping; sparse voxel octree; signed distance function; pose estimation;

    Sammanfattning : In recent years several depth cameras have emerged on the consumer market, creating many interesting possibilities forboth professional and recreational usage. One example of such a camera is the Microsoft Kinect sensor originally usedwith the Microsoft Xbox 360 game console. LÄS MER

  2. 2. Positionsbaserad och hastighetsbaseradrobotstyrning med Kinect & handkontroll

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :VICTOR HUNG; LARS LARSSON; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Robotar blir allt mer komplexa och används i allt fler situationer. Detta ställer stora krav på styrningen av robotarna för att de ska kunna användas effektivt. Denna rapport avser att jämföra positionsbaserade och hastighetsbaserade styrmetoder mot varandra. LÄS MER

  3. 3. 3D-ansiktsigenkänning med Kinect : En studie i ansiktsigenkänning med Kinect och dess beroende påansiktets horisontella rotation

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Joakim Candefors; Mikael Söderqvist; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport syftar till att utforska och visa på möjligheten till ansiktsigenkänning vilket görs lättillgängligt för allmänheten genom Microsoft Kinect for XBOX360 och eventuella framtida liknande lösningar med lågupplösta 3D-sensorer. Det finns många komplicerande faktorer inom ansiktsigenkänning och däribland ansiktsrotation. LÄS MER

  4. 4. The Effects of Peripheral Use on Video Game Play

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Niclas Bohman; Kimberly Stinson; [2014]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Video Games; User Interface; Input Devices; Människa-datorinteraktion; Tv-spel; Användargränssnitt; Spelkontroller;

    Sammanfattning : Fourteen volunteers were asked to participate in an experiment, along with answering a survey, toevaluate the performance of three peripherals: the Xbox 360 Wired Controller, a keyboard, and theRock Band Fender Stratocaster Wired Guitar Controller. The participants played a prototype madein Unity, and their accuracy scores were analyzed in R using ANOVA. LÄS MER

  5. 5. If You Live in a Nuclear Submarine : En diskursanalys av Xbox One i Time & Forbes

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Magnus Sjöberg; Carl Axel Stabell Jebsen; [2014]
    Nyckelord :Xbox One; Diskursanalys; Konvergens; Framing;

    Sammanfattning : Xbox One är en spelkonsol från företaget Microsoft och en uppföljare till Xbox 360. Konsolen presenterades officiellt vid en presskonferens den 21 maj 2013 och före presentationen så fanns det ett av många rykten om ett krav på att vara ständigt uppkopplad mot internet som rapporterades i media. LÄS MER