Sökning: "alvehus"

Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade ordet alvehus.

  1. 11. Students’ experiences in focus

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Joakim Bondesson; Emelie Rindbro; [2016]
    Nyckelord :Hinder; Lev Vygotskij; John Dewey; Undervisningsstrategier; Ramfaktorer; Elevers erfarenheter;

    Sammanfattning : Föreliggande studie baseras på intervjuer med verksamma lärare för årskurs 4-6 i de samhällsorienterade ämnena. Syftet med studien har varit att undersöka vilka undervisningsstrategier lärare använder för att ta tillvara elevers erfarenheter samt vilka förekommande faktorer lärare upplever utgör hinder för att ta tillvara elevers erfarenheter. LÄS MER

  2. 12. Formative bedömning - att äga sitt lärande / Formative assessment - to own your learning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Fjorda Hoti; Rose-Anna Johnson Knutsson; [2016]
    Nyckelord :feedback; formativ bedömning; kamratbedömning; självbedömning; återkoppling;

    Sammanfattning : Syftet med vårt examensarbete är att undersöka hur formativ bedömning används för att stötta elevers lärande i ämnet svenska.Våra frågeställningar är:• Hur kan lärare använda formativ bedömning?• Vilka uttryck har den formativa bedömningen?Vi har gjort en kvalitativ mindre strukturerad intervju med läraren Eva och hennes två elever Gabby och Fredrik samt läraren Bo och hans två elever Oskar och Cecilia. LÄS MER

  3. 13. Ett steg framåt, ett steg bakåt - Interorganisatoriskt relationsarbete för ett förbättrat spårbarhetsutnyttjande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Joakim Bunge; Martin Bengtsson; Martin Hagsten; [2012]
    Nyckelord :interorganisatoriska relationer; spårbarhet; integrering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Uppsatsens titel: Ett steg framåt, ett steg bakåt - Interorganisatoriskt relationsarbete för ett förbättrat spårbarhetsutnyttjande. Författare: Martin Bengtsson, Joakim Bunge och Martin Hagsten. Universitet: Campus Helsingborg, Lunds universitet. Nivå och kurs: Kandidatuppsats, Service Management SMKK10, 15 hp. LÄS MER

  4. 14. Jakten på framgång - en studie om köpcentrums framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Elin Holgersson; Joanna Holm; Karolina Johansson; [2011]
    Nyckelord :framgångsfaktorer; branschens aktörer; vision; mål; köpcentrum; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning? Titel: Jakten på framgång - En studie om köpcentrums framgångsfaktorer Inlämningsdatum: 24 maj, 2011 Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, 15hp Författare: Elin Holgersson, Joanna Holm och Karolina Johansson Handledare: Johan Alvehus Nyckelord: framgångsfaktorer, branschens aktörer, vision, mål, köpcentrum. Syfte: Syftet med uppsatsen är att se om det finns en framgångsfaktor som är den viktigaste för ett köpcentrum att jobba med för att nå framgång och konkurrensfördelar. LÄS MER

  5. 15. Patient vs. Kund:En studie angående möjligheten att tillämpa benämningen kund istället för patient på akutsjukvårdens vårdsökare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Hanna Holgersson; Malin Mörkeberg; Sanna Danielsson; [2011]
    Nyckelord :patient; kund; värde; delaktighet; valfrihet och medbestämmande; bemötande; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Patient vs. Kund - En studie angående möjligheten att tillämpa benämningen kund istället för patient på akutsjukvårdens vårdsökare Nivå: Kandidatuppsats, Institutionen för Service Management Författare: Hanna Holgersson, Malin Mörkeberg och Sanna Danielsson Handledare: Lars Nordgren och Johan Alvehus Nyckelord: Patient, Kund, Värde, Delaktighet, Bemötande, Valfrihet och Medbestämmande Problem: Utvecklingen mot ett mer tjänste- och kundorienterat synsätt har spridit sig även till den offentliga sektorn som på senare tid har börjat agera mer och mer som privata organisationer, med ett ökat intresse för kunden. LÄS MER