Sökning: "analysis of competitors communication strategy"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden analysis of competitors communication strategy.

  1. 1. Red Bull och Ferrari - konkurrenterna från olika branscher : En visuell retorisk analys om hur företagen Red Bull och Ferrari utnyttjar marknadskommunikation inom formel 1 för att främja sina varumärken

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Damir Isak; Lucas Bernhardsson; [2022]
    Nyckelord :marketing communication; visual rhetoric; formula 1; Red Bull; Ferrari; marknadskommunikation; visuell retorik; formel 1; Red Bull; Ferrari;

    Sammanfattning : Studien “ Red Bull och Ferrari – konkurrenterna från olika branscher” ämnar studera energidryckesföretaget Red Bulls kommunikation i kommersiella sammanhang inom motorsporten formel 1 komparativt med formel 1-konkurrenten Ferrari. Red Bull har varit dominerande inom sporten under en lång tid jämsides med bland annat Ferrari. LÄS MER

  2. 2. Competitive Strategies of Digital Platforms in New Markets : An analysis of the strategies and firm financial performanceof digital platforms entering competitive markets in theNordics

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :David Fouhy; Alfredo Pais; [2022]
    Nyckelord :PaaS; platform as a service; digital platforms; competitive strategies; return on assets; ROA; panel data; longitudinal data; panel data regression model; fixed effects; OLS model; firm performance; subsidy; seed and marquee users; piggybacking; micro market; profitability; quick ratio; debt ratio; working capital turnover ratio; sales growth;

    Sammanfattning : Over the recent decade the world has seen an increase in businesses launching new, or changing theirbusiness model to, digital platforms. New and established businesses are flocking to digital platformsin order to evolve their business model and keep up with advancements in technology, such as cloudcomputing, which enables commerce and communication on a much faster and more streamlinedlevel. LÄS MER

  3. 3. Regnbågsflaggan som strategi?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Härstedt; Sascha Hansson; [2022]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; symbolisk mening varumärkesaktivism; digital marknadsföring.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organisationer väljer idag i större utsträckning att övergå från traditionella medier till digitala plattformar för att kommunicera sin varumärkesidentitet. Digital marknadsföring ger organisationer möjlighet att nå ut till en stor publik, kommunicera sitt varumärke och lyfta upp deras värderingar. LÄS MER

  4. 4. Emotional steps towards stronger brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Mössler Färdig; Emilia Fisal; [2020]
    Nyckelord :Emotional Intelligence; Branding; Brand building process; Brand platform; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: Emotional Intelligence (EI) has been widely discussed within business performance, but not as much in the context of branding. This paper argues that the use of EI permeates a successful brand building process towards increased brand equity and a stronger brand. LÄS MER

  5. 5. Arbetskraft som konkurrenskraft - Ett lärandeorganisatoriskt och medarbetarcentrerat perspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Malin Eidebakken; Kenny Eidebakken; [2020]
    Nyckelord :Learning organization; Employee empowerment; Competitive advantages; Strategic management; Resiliens; Lärande organisationer; Medarbetarcentrering; Konkurrensfördelar; Strategiskt ledarskap;

    Sammanfattning : I takt med att konkurrensen ökar inom olika branscher, med fler aktörer både lokalt och globalt, behöver företag ta fram strategier för att anpassa sig till marknaden. Inom transportindustrin är vinstmarginalerna låga och konkurrensen ökar i hög takt, både nationellt och internationellt. LÄS MER