Sökning: "annons analys"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden annons analys.

  1. 11. Dedikerade kontra Responsiva webblösningar : En studie av mobila webblösningar inom tidningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för informatik och projektledning

    Författare :Christoffer Persson; Sebastian Wik; [2013]
    Nyckelord :dedikerad design; responsiv design; mobil design; användartester; användbarhet; webbdesign; webbutveckling;

    Sammanfattning : Uppsatsen behandlar ämnet användbarhet i mobila webblösningar med inriktning mot tidningsbranschen. En jämförelse mellan de två aktuella designfilosofier, dedikerad design och responsiv design, för den mobila webben har utförts genom att fokusera på användbarhet, där centrala begrepp studerats. LÄS MER

  2. 12. Att bli förälder men på andra villkor : lesbiska kvinnors upplevelser av bemötandet från barnmorskor under graviditet och förlossning

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Vårdvetenskap

    Författare :Sandra Enlund; Anna Tidman; [2010]
    Nyckelord :graviditet; lesbisk; barnmorska; bemötande; heteronormativ; upplevelse; vårdrelation;

    Sammanfattning : Längtan efter att bilda familj är inte en heterosexuell företeelse utan denna önskan finns även hos kvinnor som är lesbiska. När en kvinna som är lesbisk väljer föräldraskap innebär det en process eftersom de inte per definition kan bli gravida genom sexuell kontakt med partnern. LÄS MER

  3. 13. Advertorials; an effective or destructive marketing practice? : The effect of advertorial deception on irritation, credibility, and attitude, both for the advertiser and the advertising medium

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Jimmy Bergqvist; Jens Ingelstedt; [2010]
    Nyckelord :Advertorials; deceptive marketing; brand credibility; advertising avoidance; likeliness to return to site; brand attitude; on-line adver-tising; news advertising; Annonser; vilseledande marknadsföring; varumärkestrovärdighet; reklamundvikande; sannolikhet att återvända till webbsida; varumärkesattityd; online-reklam; reklam i nyheter;

    Sammanfattning : The thesis explores advertorials, advertising made to look like editorial content, from a consumer behaviour perspective. Introduction                 Consumers are exposed to a staggering amount of advertisements each day. This so-called advertising clutter makes it difficult for marketers to reach the consumer. LÄS MER

  4. 14. Strävan för företaget Karlskrona Musikfest att uppnå maximal publiktillströmning – En analys av Nyårsrevyn DNA 2003/04 och dess promotionmix

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för ekonomi och samhällsvetenskap

    Författare :Carina Assarsson; Ing-Marie Åkesson-Blomberg; [2004]
    Nyckelord :Marknadsföring; reklam; annons; promotionmix; nyårsrevy; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Sammanfattning Abstract Titel: Strävan för företaget Karlskrona Musikfest att uppnå maximal publiktillströmning – En analys av Nyårsrevyn DNA 2003/04 och dess promotionmix Title: The Company Karlskrona Musikfest´s efforts to reach maximum attendance – An analysis of the New Years review DNA 2003/04 and their promotion mix. Författare/Authors: Carina Assarsson & Ing-Marie Åkesson-Blomberg Handledare/Supervisor: Tom Michel Institution: Institutionen för Ekonomi och Management, Blekinge Tekniska Högskola Department: Department of Business Administration, Blekinge Institute of Technology Kurs: Kandidatarbete i företagsekonomi, 10 poäng Course: Bachelor thesis in Business Administration, 10 credits. LÄS MER