Sökning: "annonser på nätet"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden annonser på nätet.

  1. 6. “What is collected, how much, and what is it used for?” : A comparative qualitative interview study of different media generations' perceptions and attitudes towards data surveillance on digital media platforms.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Nelly Norberg; Petrovic Maja; [2022]
    Nyckelord :Data Surveillance; Privacy Concerns; Targeted Advertising; Attitudes; Digital Natives; Digital Immigrants; Mistrust; Awareness; Knowledge; Focus group interviews; Dataövervakning; Integritetsfrågor; Riktad reklam; Attityder; Digital natives; Digital immigrants; Misstro; Medvetenhet; Kunskap; Fokusgruppsintervjuer;

    Sammanfattning : As digitalization and technology has quickly advanced over the recent years, marketers are becoming increasingly reliant on collecting user data, and targeted advertising has therefore come to be viewed as a form of data surveillance. Due to marketers' ability to analyze online behavior and target consumers with personalized advertising, users are becoming more concerned about their online privacy. LÄS MER

  2. 7. Individuell marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning kring individanpassad marknadsföring gällande personlig integritet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Agnes Asp Sandin; [2020]
    Nyckelord :Individual marketing; individual commercial; personal integrity; big data; data mining; digital footprints; personal information; Individanpassad marknadsföring; Individanpassad reklam; Personlig integritet; Big data; Datamining; Webbmining; Digitala fotspår; Personlig information;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av samhället har ökat kraftigt det senaste decenniet och hela 95% av Sveriges befolkning uppger att de använder internet dagligen. Det har också lett till att data som personer lämnar efter sig på nätet även den har ökat. LÄS MER

  3. 8. RegressionModeling from the Statistical Learning Perspective - with an Application toAdvertisement Data

    Master-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Max Öwall; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Advertising on social media, and on Facebook in specific, is a global industry from which the social media platforms get their biggest revenues. The performance of these advertisements in relation to the money invested in the advertisement can be measured in the metric cost per thousand impressions (CPM). LÄS MER

  4. 9. Skrapa försäljningssidor på nätet : Ett ramverk för webskrapningsrobotar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap (DV)

    Författare :Emil Karlsson; Mikael Edberg; [2016]
    Nyckelord :Web scraping; Web crawling; Framework; Listbased sales websites.;

    Sammanfattning : På internet finns det idag ett stort utbud av försäljningswebbsidor där det hela tiden inkommer nya annonser. Vi ser att det finns ett behov av ett verktyg som övervakar de här webbsidorna dygnet runt för att se hur mycket som säljs och vad som säljs. LÄS MER

  5. 10. Studentbåge : utvecklandet av en webbapplikation för cykelförsäljning

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Joel Björck; Johanna Ek; Isac Ekberg; Emil Gunnarsson; Mikael Lietha; Gustaf Teneberg; Mikael Wulfcrona; Rasmus Öhrn; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med följande rapport är att beskriva erfarenheterna med designen och implementationen av en webbapplikation för e-handel. Arbetet genomfördes som en del av ett kandidatarbete, inom civilingenjörsprogrammet Industriell ekonomi vid Linköpings tekniska högskola, av ett team bestående av åtta studenter. LÄS MER