Sökning: "ansvarsfulla konsumenter"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden ansvarsfulla konsumenter.

  1. 1. Mitigating climate change, one hamburger at a time : a discourse analysis of how MAX Burgers AB communicates their carbon offsetting — and how customers perceive it

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Alice Andrews; [2020]
    Nyckelord :Sustainability Science; climate change mitigation; carbon dioxide removal; green governmentality; ecological modernisation; civic environmentalism; conduct of conduct; Social Sciences;

    Sammanfattning : Carbon offsetting through forest sequestration in the Global South has become an increasingly common way for companies to mitigate their greenhouse gas emissions and thereby sell products and services with net zero emissions. In Sweden, fast food company MAX Burgers AB goes even further. LÄS MER

  2. 2. Det ansvarsfulla företagandet : En studie om hur företag inom Karlstad kommun är med och bidrar till samhällsutvecklingen av staden

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Ali Al-Fadli; Ibrahim Hassen; [2019]
    Nyckelord :Företag; hållbar utveckling; CSR; klimatkompensering; samhällsutveckling.;

    Sammanfattning : Miljödiskursen som finns idag har fått en allt större betydelse i samhället. Begrepp som hållbarhet och klimatkompensering har blivit allt mer vitala och har varit verktyg för privatpersoner och företag detta för att visa sig som ansvarsfulla. Trots detta så har miljöproblemet ökat. LÄS MER

  3. 3. Hållbara fonder - En studie om hållbara fonder och de bakomliggande drivkrafterna till ansvarsfulla investeringar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Karlsson; Ingrid Johansson; [2016-06-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Världen står idag inför stora miljömässiga utmaningar och under de senaste åren har engagemang kring hållbarhetsfrågor ökat kraftigt. Engagemanget har spridits från några enstaka aktörer till att bli allmänt accepterat av företagsvärlden och någon form av hållbarhetsarbete är numera standard i de allra flesta organisationer. LÄS MER

  4. 4. Livsmedelsföretagens arbete med CSR och dess påverkan på konsumenters köp av ekologiska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maria Nilsson; Mikaela Jaredal; [2015]
    Nyckelord :CSR; CSR communication; organic food; responsible consumers; CSR; CSR-kommunikation; ekologiska produkter; ansvarsfulla konsumenter;

    Sammanfattning : Title: Food companies' work with CSR and its impact on consumer purchases of organic products Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Maria Nilsson and Mikaela Jaredal Supervisor: Agneta Sundström Date: June 2015 Aim: The study aims to understand and describe how food chains affect consumer choice to buy organic food and how it affects their buying behaviour. Method: Firstly a qualitative study was conducted. LÄS MER

  5. 5. Corporate Social Responsibility, CSR, som del av företagens varumärke : Påverkar CSR kunderna vid val av butik?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emmeli Ahlin; Sandra Skog; [2013]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; branding; consumer choice; Corporate social responsibility; CSR; varumärke; konsumenters val;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING                                                                                       Titel: Corporate Social Responsibility, CSR, som del av företagens varumärke – Påverkar CSR kundernas val vid butik? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Emmelie Ahlin och Sandra Skog Handledare: Agneta Sundström Datum: 2013 – Maj Syfte: Syftet är att beskriva och analysera hur företag arbetar med CSR som del av varumärket och hur det inverkar på konsumenter vid val av butik. Metod: Studien har tillämpat kvantitativ metod och som stöd för datainsamling har en enkätundersökning genomförts. LÄS MER