Sökning: "arnsvik"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet arnsvik.
1. Anhörigas upplevelse av att stötta sin partner med en kurativ cancersjukdom : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Institutionen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Idag drabbas många av cancersjukdom men tack vare tidig upptäckt botas många. Under sjukdomstiden påverkas även patientens maka/make/partner av cancersjukdomen. Anhöriga som stöttar sin partner kan ha en ökad risk att drabbas av egna hälsorelaterade problem. LÄS MER
2. Kan platser som genomgår förändringsprocesser brukas för tillfälliga lösningar? -En kvalitativ studie om hur städer i ständig förändring kan utnyttja hela förändringsfasen
Magister-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : Uppsatsens tar avstamp i att Göteborg står inför stora planer på förändring. Under de kommande åren planeras stora delar av Göteborg att byggas om. LÄS MER
3. HUR ARBETAR INTERNATIONELLA ORGANISATIONER MOT KORRUPTION ? : En jämförande analys
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
4. Att leva i långvarig hemlöshet : Berättelser om vägen till och från hemlöshet
Master-uppsats, Institutionen för socialt arbete - SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to highlight homelessness through the perspective of formerly homeless men and women. The research questions focused on the informants experiences of the process into and out of the homeless situation and how their experiences could contribute to the knowledge about the social problem of homelessness. LÄS MER
5. Kalmarflyg, din lokala prispressare till Stockholm : En Fallstudie om Kalmarflyg som varumärke
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att skapa en djupare förståelse av varumärkesuppbyggande av varumärket Kalmarflyg samt lyfta fram kundernas syn på Kalmarflyg. Våra frågeställningar är: - Vilken identitet har Kalmarflyg? - Vilka egenskaper kan vi identifiera i varumärket Kalmarflyg med hjälp av Kapferers tre varumärkesuppbyggande modeller? - Hur ser kunderna på varumärket Kalmarflyg? Metod: Vi har använt oss av en kvalitativ metod och kontrasterat denna med en kvantitativ metod. LÄS MER